اکسپرس: حمله به آرامکو خسارتی ۵۰۰ میلیارد پوندی به عربستان وارد کرد

روزنامه دیلی اکسپرس در گزارشی نوشت حمله به تاسیسات نفتی عربستان، خسارتی ۵۰۰ میلیارد پوندی به این کشور وارد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی اکسپرس انگلیس با انتشار گزارشی از خسارت ۵۰۰ میلیارد پوندی سعودی‌ها در پی حمله به تأسیسات نفتی آرامکو پرده برداشت.

در این گزارش آمده است: عربستان سعودی در حال ارائه بزرگترین دارایی خود -شرکت نفتی آرامکو- به بازار سهام است تا با افزایش دارایی، بتواند اقتصاد خود را دگرگون کند. اما ارزش این تاسیسات از زمان حمله به دو پالایشگاه آن به شدت کاهش یافته است.

در این گزارش همچنین آمده است: محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به دنبال آن است که بزرگترین دارایی عربستان را به ارزش تقریبی ۱.۱ تریلیون پوند بفروشد. این مقدار، نشان دهنده کاهشی قابل توجه در ارزش این شرکت است؛ چرا که ارزش آرامکو طبق آنچه پایگاه «اینترنشنال بیزینس تایمز» گزارش کرده، در نیمه نخست سال جاری، به میزان ۱.۵ تریلیون تخمین زده شده بود.

اکسپرس در ادامه همچنین مدعی شد: به نظر می‌رسد حمله ایران به تأسیسات نفتی عربستان، ضربه جدی بر اقتصاد ریاض بر جای گذاشته است. در ۱۴ سپتاکبر، دو پهپاد انفجاری، دو عدد از تأسیسات نفتی آرامکو-عبقیق و خریص- را در عربستان بمباران کرد. این بمباران‌ها بلافاصله سبب شد خروجی نفت عربستان را نصف شود.

ادعای اکسپرس درباره دست داشتن ایران در حادثه آرامکو در حالی مطرح می‌شود که نیروهای یمنی مسئولیت حمله به این تاسیسات را به علت تداوم جنایات ائتلاف متجاوز به یمن بر عهده گرفته‌اند و مقامات کشورمان هم بار‌ها دست داشتن در حادثه آرامکو را تکذیب کرده اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار