برای جبران خسارت‌های سیل؛

تخصیص بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: دولت تاکنون مبلغ ۲۸۹ میلیارد و ۷۷ میلیون ریال برای جبران خسارت‌های سیل ۹۸ به بخش کشاورزی این شهرستان تخصیص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: دولت تاکنون مبلغ ۲۸۹ میلیارد و ۷۷ میلیون ریال برای جبران خسارت‌های سیل ۹۸ به بخش کشاورزی این شهرستان تخصیص داده است.

او با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۹۵ فقره گزارش برآورد خسارت به تائید کار گروه شهرستانی رسیده است، اظهار کرد: از اعتبار تخصیصی مبلغ ۱۴۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در قالب تسهیلات ارزان قیمت به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش‌های تهیه شده از بانک‌ها بیش از ۱۰۷ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال از اعتبار تسهیلاتی به خسارت دیده گان بخش باغبانی، امور دام و زنبور عسل پرداخت و جذب آن پایان یافته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مبلغ ۱۴۴ میلیارد و ۷۷۶ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۵۵۵ ریال نیز در قالب کمک‌های بلاعوض برای کشاورزان و دامداران خسارت دیده از سوی کارگروه استانی تائید و دستور پرداخت آن صادر شده است.

همتی با بیان اینکه پرداخت کمک بلاعوض پس از طی مراحل لازم بوسیله مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان انجام می‌شود، بیان کرد: کمک‌های بلاعوض در دو مرحله به حساب آسیب دیدگان واریز خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: این مدیریت با تمام کمبود‌های نیروی انسانی، در ماه‌های گذشته تلاش حداکثری خود را معطوف به ساماندهی پرونده‌های خسارت و معرفی مشمولان به بانک‌های عامل کرده است.

او، متذکر شد روند اجرایی در بانک‌های مختلف بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سرپرستی‌های آن‌ها انجام می‌شود.

دبیر کارگروه خسارت سیل فروردین ۹۸ اظهار کرد: بخشداران و نمایندگان اداره امور عشایر، نظام مهندسی کشاورزی، بانک کشاورزی، تشکل کشاورزی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی، روئسای مراکز جهاد کشاورزی و اداره دامپزشکی در کارگروه خسارت سیل عضویت داشته که جلسات آن به ریاست فرماندار شهرستان برقرار بوده است.

بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران سقف تسهیلات ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض برای هر هکتار باغ ۱۰۰ میلیون ریال، دام سبک ۱۰ میلیون ریال و هر کلنی زنبور عسل ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال هست.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

انتهای پیام/چ

اختصاص اعتبار برای جبران خسارت سیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار