ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس فارس

المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با مشارکت ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در ۵۰ درصد مدارس استان فارس برگزار شد.

ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در آیین افتتاح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در آموزشگاه ابتدایی خاکره آموزش‌وپرورش ناحیه یک شیراز، اجرای المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای را زمینه‌ساز تربیت قهرمانان بزرگ ورزشی کشوری دانست و گفت: هم‌اکنون بیش از نیمی از دانش آموزان فارس در این المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای مشارکت می‌کنند و تلاش کرده‌ایم تا با تعمیم ورزش به دوردست‌ترین مدارس استان، زمینه فعالیت ورزشی دانش آموزان را در سراسر فارس فراهم کنیم.

او با اشاره به اینکه ورزش آموزشگاهی امروز تبدیل به پایگاهی برای افتخارآفرینی و ترنم سرود جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط دنیا شده است، افزود: در این راستا سال گذشته دانش آموزان فارس موفق به کسب چند مدال جهانی، بین‌المللی و آسیایی در رشته‌های کاراته، پرتاب دیسک و وزنه، تکواندو، کشتی شدند.

نجفی ادامه داد: برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی در قالب فعالیت‌های فوق‌برنامه برای افزایش فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان شکل‌گرفته که از آن جمله می‌توان به طرح‌های حیاط پویا، مدرسه قهرمان و المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای اشاره کرد.

او با تأکید بر توجه جدی به ورزش به‌عنوان یکی از ارکان مهم تعلیم و تربیت گفت: از دیگر طرح‌های مهم، راه‌اندازی کلاس درس تربیت‌بدنی است که به تازگی در مدارس فارس آغاز شده و هم اکنون ده سهمیه برای راه‌اندازی کلاس درس تربیت‌بدنی در مدارس استان پیش‌بینی‌شده که در دست آماده‌سازی و اجرا است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس یکی از اهداف برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای را پویایی، شادابی و نشاط دانش آموزان برشمرد و گفت: هدف اصلی از این المپیاد، اجرای کامل ساحت زیستی و تربیت‌بدنی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است.

او با اشاره به همکاری و مشارکت همه‌جانبه مدیران و معلمان در مدارس، دانش آموزان و اولیای آن‌ها در برگزاری طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، گفت: اجرای این برنامه‌ها زمینه‌ای است برای مشارکت هر چه بیشتر دانش آموزان در فعالیت‌های اجتماعی و تشویق آن‌ها به کار گروهی و تیمی و همچنین اشاعه فرهنگ ورزش در بین دانش آموزان به‌عنوان یک اصلی مهم در زندگی.

نجفی همچنین به روند رو به رشد توسعه فضا‌های ورزشی در سطح استان اشاره کرد و گفت: امسال ۱۰ زمین چمن مصنوعی را در مدارس استان افتتاح کردیم و ۳ استخر را به بهره‌برداری رساندیم همچنین ۷ استخر دیگر هم در دست‌ساخت داریم.

او با اشاره به اجرای این مراسم در ۵۰ درصد مدارس استان و مشارکت نزدیک به ۴۰۰ هزار دانش‌آموز گفت: به‌منظور تقویت بحث ورزش در بین دانش آموزان، آموزش دبیران درس تربیت‌بدنی را اجرا کردیم و اهمیت.
انتهای پیام/م

مشارکت ۴۰۰ هزارنفری دانش آموزان فارس در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار