انتقاد شدید کره شمالی از گزارش آمریکا درباره تروریسم

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره تروریسم را نمونه‌ای از «سیاست خصمانه» این کشور دانست که از پیشرفت جلوگیری می‌کند.

انتقاد شدید کره شمالی از گزارش آمریکا درباره تروریسمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) روز سه‌شنبه گزارش داد این کشور با انتقاد از گزارش منتشر شده وزارت امور خارجه آمریکا در هفته گذشته اعلام کرد، توصیف این گزارش از کره شمالی به عنوان حامی تروریسم مثالی از «سیاست خصمانه» آمریکاست که از پیشرفت مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای جلوگیری می‌کند.

 پس از توافق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در ماه ژوئن در مورد برگزاری مجدد مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای، مقامات دو کشور در ماه اکتبر برای اولین بار مذاکرات خود را برگزار کردند، اما با اشاره نماینده کره شمالی به ناتوانی آمریکا در انعطاف‌پذیری در مذاکرات، این مسئله به هم خورد.

گزارش خبرگزاری کره شمالی به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی نوشته است این گزارش بار دیگر ثابت می‌کند که امتناع آمریکا در مقابل کره شمالی نشان‌دهنده «یک سیاست خصمانه» است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در ادامه نوشته است: «مسیر گفتگو بین کره شمالی و آمریکا به دلیل چنین نگرشی بیشتر و بیشتر تنگ می‌شود.»

این در حالی است که رهبر کره شمالی در ماه آوریل پایان سال را به عنوان مهلت نهایی برای مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای تعیین کرد.

گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در زمینه تروریسم که روز یکم نوامبر منتشر شد ضمن تاکید مجدد بر حضور کره شمالی در فهرست کشور‌های حامی تروریسم مدعی شد: «در حالی که کره شمالی در قتل‌های رخ داده در کشور‌های خارجی درگیر شده بود، دولت کره شمالی به طور مکرر از اقدامات تروریسم بین‌المللی حمایت کرده است.»

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار