توسعه ۲۰۰ هکتاری جنگل ها در شهرستان های رزن و درگزین با مشارکت مردم

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های رزن و درگز ین از آغاز جنگل کاری ۲۰۰ هکتاری در این شهرستان ها با مشارکت مردم خبر داد.

توسعه ۲۰۰ هکتاری جنگل ها در شهرستان های رزن و درگزین با مشارکت مردمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،ناصر محققی،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های رزن و درگزین گفت: ۱۰۰ هکتار جنگ در شهرستان رزن و ۱۰۰ هکتار جنگل در شهرستان درجزین از محل اعتبارات استانی در دست کاشت داریم که تاکنون چاله کنی آنها با مشارکت مردم روستاها انجام شده است.

او افزود: برای اجرای هر هکتار جنگلکاری ۵ تا ۷ میلیون تومان اعتبار نیاز است و ما در اجرای این جنگل کاری ها با کمک مردم تنها به ازای هر هکتار یک میلیون تومان برای تهیه نهال هزینه کرده ایم و کندن چاله و نگهداری و آبیاری این جنگل ها بر عهده مردم روستاها و تشکل های مردمی است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های رزن و درگز ین گفت: ما برای این جنگل های دست کاشت نهال های بادام، بادامک، پسته و گونه های جنگلی را تهیه کرده ایم که هم کم آب بر باشند و هم با دادن محصول به مردمی که از آنها حفاظت می کنند سود برسانند.

محققی ادامه داد: در شهرستان رزن پیش از این طرح ۳۴۸ هکتار جنگل دست کاشت و در درگز ۱۰ هکتار جنگل دست کاشت داشته ایم.

انتهای پیام/ا

کاشت نهال در جنگل های دست کاشت رزن و در گزین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.