با حضور معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب؛

احداث تصفیه خانه فاضلاب در اشنویه

با حضور معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور کلنگ احداث تصفیه خانه فاضلاب اشنویه به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مراسم کلنگ زنی طرح احداث تصفیه خانه فاضلاب اشنویه با حضور معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور نیز در این آیین اظهار داشت: متوسط شاخص بهره‌مندی آذربایجان‌غربی ۱۵ درصد از متوسط کشوری بیشتر است.

حمیدرضا جانباز افزود: تصفیه‌خانه شهرستان اشنویه از مدلی بسیار پیشرفته است که احداث آن به تازگی در کشور متداول شده است و یکی از ویژگی‌های مهم آن امکان استفاده از پساب این تصفیه‌خانه در بیشتر مصارف از جمله در بخش صنعتی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی نیز گفت: برای اجرای سامانه فاضلاب شهر اشنویه ۶۵۳ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

علیرضا رضوی افزود: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۹ هزار و ۷۷۵ مترمکعب در شبانه‌روز از سامانه فرآیند لجن فعال با هوادهی گسترده و قابلیت حذف ازت و فسفر برخوردار است.

او طول شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی را ۱۰۲ کیلومتر عنوان کرد و گفت: این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع و با ۲ ایستگاه پمپاژ اجرا می‌شود و جمعیت هدف آن ۵۲ هزارنفر برای افق سال ۱۴۲۵ است.

امروز همزمان با کلنگ‌زنی این طرح با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو طرح‌های حوزه آب آذربایجان‌غربی نیز به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/م

 

سفر رئیس مجلس به آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.