۸ باند قاچاق کالا در لرستان متلاشی شد؛ دستگیری ۳۴۸ نفر

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان گفت: در مهرماه امسال ۳۲۶ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۶۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این استان تشکیل شده که در همین رابطه ۸ باند متلاشی و ۳۴۸ نفر دستگیر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،احمد مجدیان دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان با اشاره به میزان کشفیات قاچاق کالا در استان لرستان اظهار داشت: مهرماه امسال بیش‌ترین کالای قاچاق کشف شده در این استان مربوط به قاچاق ۱۰ هزار و ۷۰۰ دستگاه لوازم خانگی به ارزش ریالی ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

او افزود: ۶۸ هزار و ۶۰۶ عدد لوازم یدکی خودرو به ارزش ریالی ۳۰ میلیارد ریال، هزار و ۱۹۵ طاقه پارچه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال و ۳۰ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۵ میلیارد ریال مهرماه امسال در استان لرستان کشف شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان با بیان اینکه میزان مواد غذایی کشف شده در مهرماه امسال ۳۵ هزار و ۶۵۰ بسته به ارزش ۴ میلیارد ریال بوده است، عنوان کرد: در مهرماه امسال ۲ هزار و ۳۲۰ گرم طلا به ارزش ۱۰ میلیارد ریال، ۳۰ هزار البسه به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف شد.

او بیان کرد: ۸۰۰ کیلوگرم برنج به ارزش ۶۰ میلیون ریال، ۲۵ هزار و ۲۵۷ کیلوگرم به ارزش ۲۱۸ میلیون ریال، ۲۷ هزار و ۵۹۷ قلم دارو به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از دیگر کشفیات کالا‌های قاچاق شهریورماه در استان لرستان بود.

مجدیان گفت: ۲۶ هزار و ۳۴۰ نخ سیگار به ارزش ۶۰ میلیون ریال، ۷۷ هزار و ۸۵۰ کیلو گرم کود شیمیایی به ارزش یک میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال، ۲۲۰ جفت کفش به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال از دیگر کشفیات کالای قاچاق مهرماه امسال در استان لرستان بوده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان در رابطه با کشفیات قاچاق کالا‌های ممنوع در این استان نیز خاطرنشان کرد: در مهرماه امسال هزار و ۴۶۲ لیتر مشروبات الکی دست‌ساز به ارزش ۶۵۷ میلیون ریال و ۱۰۹ بطری مشروبات خارجی به ارزش ۷۰ میلیون ریال، رسیور ماهواره ۶۲ عدد به ارزش ۲۱۷ میلیون ریال، دیش ماهوره ۹۸ عدد به ارزش ۳۴۲ میلیون ریال، LNB ماهواره ۳۵۲ عدد به ارزش ۱۴۰ میلیون ریال و هم‌چنین آثار سمعی بصری مبتذل و مستهجن ۷ هزار و ۴۴۶ عدد به ارزش ۱۸۶ میلیون ریال کشف شده است.

مجدیان با اشاره به قاچاق دام در یک ماهه گذشته امسال اظهار داشت: یک عدد عقاب شکاری، ۳ هزار و ۸۶۰ قطعه مرغ زنده و ۱۶۹ رأس گوسفند در استان لرستان کشف شده که بیش‌ترین کشفیات قاچاق دام مربوط به شهرستان کوهدشت بوده است.

وی در رابطه با تعداد پرونده‌های قاچاق کالا تشکیل شده در مهرماه امسال افزود: در مهرماه امسال ۳۲۶ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۶۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تشکیل شده که در همین رابطه ۸ باند متلاشی و ۳۴۸ نفر دستگیر شده است.

انتهای پیام/پ

مبارزه با قاچاق کالا در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.