در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

توقف محموله خاک آلوده در بندر شهید رجایی تکذیب شد

یک منبع آگاه گفت: خبری مبنی بر اینکه شناور توقیف شده در بندر شهید رجایی مربوط به واردات محموله خاک آلوده است صحت ندارد.

توقف محموله خاک آلوده در بندر شهید رجایی تکذیب شدیک مقام مسئول در سازمان بنادر در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تکذیب توقف محموله خاک آلوده در بندر شهید رجایی گفت: هیچ محموله‌ای از نظر بهداشتی و یا فنی در بندر شهید رجایی متوقف نشده است، در نتیحه این خبر صحت ندارد.

او تاکید کرد: محموله‌ای شناور ۲  ماهیست در بندر شهید رجایی متوقف شده اما دلیل این توقف کاملا فنی بوده و مشکل بهداشتی نداشته و به دلیل شرایط گمرکی این محموله توقیف شده است.

گفتنی است امروز در خبری اعلام شده بود ۲ ماه قبل یک خریدار چینی محموله ای خاک را با کشتی هنگ کنگی به بندر عباس ارسال کرده است. هرچند هنوز معلوم نیست محموله صادر شده همین محموله باز گردانده شده باشد. بررسی ها نشان می دهد موضوع زوایای پیچیده ای دارد  که ضروریست شفاف سازی لازم در مورد آن صورت گیرد.


بیشتر بخوانید: تأملی بر مراودات تجاری ایران - فرانسه/از واردات پیچ و مهره تا بارگیری خاک رس فرانسوی!


یک مقام مسئول در این رابطه اعلام کرد: محموله به گمرک چین در قالب نوعی خاک خاص اظهار شده اما به هر ترتیب هم اکنون خریدار چینی محموله ای را به گمرک  و بندر شهید رجایی ارسال کرده است. مسئولیت تعیین تکلیف تخلیه این محموله  با گمرک نیست و سازمان بنادر بایستی در خصوص تخلیه یا عدم پذیرش آن تصمیم گیری کند.

وی با اشاره به نامه سی ام شهریور رئیس سازمان محیط زیست در خصوص اجرای ماده ۱۴ قانون حمایت از خاک گفت: در صورت مشاهده یا بروز آلودگی خاک، بایستی مراتب بلافاصله به اداره محیط زیست اطلاع داده شود.

این مقام مسئول تاکید کرد، با توجه به حساسیت موضوع و احتمال ورود خاک آلوده، قبل از ورود مراتب توسط اداره بندر از سازمان ذی ربط استعلام شده است. هنوز موضوع به گمرک ارجاع نشده بایستی منتظر ماند و بعد از تخلیه احتمالی اسناد و مدارک را بررسی کرد.
 
انتهای پیام/

جزئیات توقف ۲ ماهه شناوری در بندر رجایی چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار