۶ بیمار با ۳۳ میلیارد ریال هزینه درمانی در خراسان شمالی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: این بیمه برای درمان ۶ تن از بیماران استان، سالانه ۳۳ میلیارد ریال هزینه متحمل می‌شود که تنها بابت یکی از آنان ۱۲ میلیارد ریال می‌پردازد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محسن رعنایی مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی مجموع هزینه‌های درمان افراد زیر پوشش این سازمان بیمه گر را هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده، سازمان بیمه سلامت امسال برای هزینه درمان یک بیمار در اسفراین ۱۲ میلیارد ریال اختصاص یافت تا با کمبود اعتبار مواجه نشویم.

رعنایی افزود: هزینه‌های درمانی برخی بیماری‌های نادر در کشور، که شمار مبتلایان آن کمتر از ۵۰ نفر است، ماهانه به ازای هر نفر به یک میلیارد ریال می‌رسد و با وجود اینکه تمامی دارو‌های این گروه از بیماران وارداتی است، هزینه‌های آنان تامین می‌شود.

او با بیان اینکه ۵۵۲ نفر از بیمه شدگان سلامت در استان را بیماران خاص تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: ۶۱ درصد بیماران خاص استان اعم از تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس زیر پوشش این سازمان بیمه گر هستند.

رعنایی شمار بیماران تالاسمی استان را ۴۰ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۳۵ نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

او تعداد بیماران هموفیلی استان را ۶۰ نفر، دیالیزی ۲۵۶ نفر، پیوندی ۱۹۰ نفر و ام اس را ۳۶۰ نفر عنوان کرد و گفت: از مجموع این بیماران به ترتیب ۵۶ نفر، ۲۰۴ نفر، ۱۱۲ نفر و ۱۴۵ نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

رعنایی افزود: ۱۰۰ درصد هزینه‌های بیماران خاص توسط این سازمان پرداخت می‌شود، اما دارو‌های خارجی که مشابه ایرانی دارد زیر پوشش نیست، بعضاً پنج تا ۷ درصد هزینه دارو‌های خارجی نیز به بیماران پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه هر بیمار خاص ماهانه ۱۵ میلیون ریال هزینه برای بیمه دارد، افزود: این هزینه تنها در بحث سرپایی انجام می‌شود و خدمات بستری نیز به این قشر ارائه خواهد شد که در مجموع سالانه ۷۵ میلیارد ریال اعتبار نیز برای بیماران خاص هزینه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی افزود: به ازای هر فرد عادی زیر پوشش سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعتبار هزینه می‌شود.

اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی با ۶۰۵ هزار بیمه شده، اکنون با ۶۰۰ مؤسسه درمانی شامل بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی‌ها، سونوگرافی‌ها، مطب پزشکان، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها قرارداد دارد.

انتهای پیام/د

۶ بیمار با ۳۳ میلیارد ریال هزینه درمانی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.