آئین افتتاحیه طرح ملی داناب در استان سمنان انجام شد

طرح ملی داناب در سال جاری در ۶۰ دبیرستان دوره اول استان سمنان در دو شهرستان سمنان و میامی اجرا می‌شود.

فخری معاون عمرانی استانداری سمنان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، در مراسم آئین افتتاحیه طرح ملی داناب در استان سمنانبا بیان اینکه ریشه حل مشکلات آبی در آموزش و فرهنگ سازی است گفت: هر دانش آموز سفیری در خانواده برای صرفه جویی در مصرف آب است.

او افزود: ۸۰ درصد منابع آب استان از آب‌های زیر زمینی و ۲۰ درصد از آب‌های روان تامین می‌شود که این موضوع لزوم صرفه جویی در مصرف آب را بیش از پیش می‌کند.

فخری با اشاره به ۱۵۰ میلیون متر مکعب کمبود آب استان در سال اظهار داشت: چگونگی استفاده از آب مدیریتی جهادی و همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

معاون عمرانی استانداری سمنان بیان کرد: کشت جایگزین، هوشمند سازی مصرف آب و روش‌های آبیاری نوین در کشاورزی روش‌هایی مهم برای صرفه جویی در مصرف آب هستند که باید جدی گرفته شود.

حیدریان مدیرعامل آب منطقه‌ای استان سمنان با بیان اینکه ۸۷ درصد از منابع آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود گفت: تنها ۳۰ درصد از این مقدار آب بازدهی داشته و بقیه هدر می‌رود.

او افزود: طرح نجات آب کشاورزی به صورتی است که در آن دانش آموزان به صورت تدریجی با روش‌های صرفه جویی در مصرف آب آشنا و آگاهیی‌هایی نسبت به منابع آبی استان پیدا می‌کنند.
حیدریان بیان کرد: با توجه به منابع محدود آبی استان این آموزش‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در مدیرت آب داشته باشد و با توجه به تغییر اقلیم استان باید به این موضعات اهمیت بیشتری داده شود.

دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه امسال نهمین سال اجرای طرح ملی داناب یا نجان آب در استان است که اجرا می‌شود گفت: در سال جاری در ۶۰ دبیرستان دوره اول استان سمنان در دو شهرستان سمنان و میامی اجرا می‌شود.

او افزود: ۲۸ هزار نفر دانش آموز در استان سمنان در سال جاری تحت آموزش‌های این طرح قرار می‌گیرند.

دستورانی ابراز داشت: اراده آموزش و پرورش و دستگاه‌های ذیربط بر افزایش‌های کمی و کیفی این آموزش‌ها است و مطمئنیم این آموزش‌ها تاثیر زیادی در صرفه جویی آب دارد.

انتهای پیام / م

۸۷ درصد از منابع آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار