رقابت قصه‌گویان منطقه ۳ کشور در شیراز

قصه گویان شش استان کشور در مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره قصه گویی، درشیراز برای راه‌یابی به مرحله بین‌المللی باهم رقابت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی ۱۸ و ۱۹ آبان۹۸ ساعت۸ تا ۱۸ به میزبانی شیراز در هتل هما برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس قصه و قصه گویی را کهن‌ترین سند تفکر انسانی دانست و گفت: از ۱۸ آبان بیست و دومین جشنواره منطقه۳ کشور به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد و قصه‌گویان شش استان کشور در این مرحله باهم به رقابت می‌پردازند.

زهرا افتخاری در خصوص این جشنواره گفت: مرحله کتابخانه‌ای جشنواره بیست و دوم تابستان۹۸ شروع شد، مهرماه مرحله استانی جشنواره رقم خورد و اکنون در آستانه مرحله کشوری و پس از آن بین المللی هستیم.

او، قصه گو را هنرمندی دانست که در قاب قصه گویی اثرگذاری تربیتی و فرهنگی به دنبال داردافزود: نام‌دارانی، چون عباس جهانگیریان، اصغرهمت و علی خانجانی به عنوان داوران این مرحله معرفی شدند. امسال با اتکا به حضور نوجوانان، داوران نوجوان هم در کنار داوران بزرگسال خواهیم داشت و از سه نوجوان و عضوتوانمند کانون دعوت کردیم که در داوری آثار نوجوانان ما را یاری کنند.

افتخاری توضیح داد: مجموعه قصه‌های برگزیده در شش استان اکثرا قصه‌های کهن و کلاسیک و قصه‌های بومی و محلی و همچنین قصص قرآنی بوده است.

این مقام مسئول سال ۹۸ را نقطه عطفی عنوان کرد که بلوغ دستاورد‌های کانون در حوزه قصه‌گویی مشاهده شد و جمعیت قصه‌گویان شرکت کننده در این جشنواره حدودا تا دو برابر نسبت به دوره قبل افزایش یافت.

افتخاری اعلام کرد: صبح شنبه۱۸ آبان ماه آئین افتتاح مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی باحضور مهمانان ویژه از هنرمندان قصه‌گو و مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور درشیراز برگزار می‌شود و ۱۹ آبان ماه در آئین اختتامیه با قرائت بیانیه داوران پنج قصه‌گوی شایسته تقدیر و پنج قصه‌گوی برگزیده مرحله منطقه‌ای برای رقابت در مرحله بین المللی معرفی خواهند شد. مرحله بین المللی آخر آذرماه همزمان با شب یلدا در تهران برگزار خواهد شد.

او با اعلام اینکه شعار جشنواره «آینده ساختنی است» و رویکرد جشنواره تمرین زندگی است، گفت: هنرمندان شش استان فارس، بوشهر، چهارمهال وبختیاری، اصفهان، خوزستان و کهکلویه و بویراحمد دراین مرحله باهم رقابت می‌کنند که امیدواریم میزبان خوبی برای آن‌ها باشیم.

بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی با افزایش دوبرابری مشارکت قصه‌گویان تا پایان پائیز به سرانجام می‌رسد.
انتهای پیام/م 

شیراز میزبان جشنواره بین المللی قصه گویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار