قد علم کردن فایرفاکس جلوی اعلان‌های آزاردهنده سایت‌های اینترنتی

موزیلا در نسخه Firefix 72 قصد دارد به صورت پیشفرض جلوی اعلان‌های آزاردهنده سایت‌های مختلفی را بگیرد.

قد علم کردن فایرفاکس جلوی اعلان‌های آزاردهنده سایت‌های اینترنتیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گشت و گذار در اینترنت یکی از کار‌های روزانه کاربران دنیای فناوری است. بسیاری از افراد برای انجام موارد مختلفی وارد اینترنت شده و صفحه‌های مختلفی را باز می‌کنند. اگر شما هم یکی از افرادی باشید که این کار را به صورت روزانه یا حتی هفتگی انجام می‌دهید مطمئنا تاکنون به یک مشکل برخورد کرده‌اید که ممکن است شما را عصبانی کرده باشند.

این مشکل همان اعلان‌هایی است که بدون اجازه کاربر از طرف سایت‌ها به او نشان داده می‌شوند و از او می‌خواهند اجازه دهد پیام‌های دیگری نیز به او ارسال شوند. این یکی از بدترین نوع تبلیغات و اعلان‌ها است. اما به تازگی فایرفاکس اعلام کرده است که این اعلان‌های آزاردهنده را برای همیشه از مرورگر خود حذف می‌کند.

فایرفاکس جلوی اعلان‌های آزاردهنده را می‌گیرد

فایرفاکس ۷۲ به صورت پیشفرض اعلان‌های آزاددهنده پاپ‌آپ را بلاک می‌کند. این بدان معناست که شما با استفاده از این مرورگر دیگر با پیام‌هایی مثل "آیا به سایت ... اجازه می‌دهید به شما پیغام دهد؟ " رو به رو نخواهید شد.

موزیلا آزمایشی برای تعیین چگونگی تعامل مردم با چنین پنجره‌هایی را اجرا کرد. این شرکت پس از انجام آزمایش خود متوجه شد که ۹۷ درصد کاربران یا این پیام‌ها را رد کرده یا در آینده آن‌ها را به وسیله نرم‌افزار‌های مختلف بلاک می‌کنند. یکی از خبرگزاری‌های فناوری متوجه شده است که موزیلا قصد دارد گزینه "بلاک به صورت پیشفرض" را برای همه کاربران مرورگر Firefox 72 فعال کنند.

قد علم کردن فایرفاکس جلوی اعلان‌های آزاردهنده سایت‌های اینترنتی

این یک خبر خیلی خوب برای کسانی است که از گشت و گذار در اینترنت بدون دیدن پیام‌های آزاردهنده لذت می‌برند. با استفاده از این مرورگر دیگر نیازی نیست هر بار این اعلان‌های پاپ‌آپ مزاحم را ببندید، زیرا اصلا به شما نمایش داده نمی‌شوند.

در حالی که دلایل قانونی زیادی برای سایت‌ها وجود دارد که مایل به نمایش اعلان‌ها به افراد مختلف هستند، که از آن‌ها می‌توان به اطلاع رسانی مطالب جدید یا تغییر در حساب‌های کاربران اشاره کرد، از این روش می‌توان سوءاستفاده نیز کرد. به همین دلیل موزیلا قصد در بلاک کردن آن به طور کلی را دارد. این تغییر به معنای پایان دادن به اعلان‌های سایت نیست. از نسخه ۷۲ به بعد، به جای پنجره فعلی که نمایش داده می‌شود، در عوض مرورگر نمادی را در نوار آدرس نشان می‌دهد که در صورت کلیک درخواست اعلان را نشان می‌دهد. نسخه پایدار Firefox 72 قرار است در ژانویه سال ۲۰۲۰ منتشر شود، اما این ویژگی را می‌توان در Firefox Nightly نیز یافت.

انتهای پیام/

جدیدترین قابلیت نسخه بعدی فایرفاکس

برچسب ها: فناوری ، فایرفاکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار