هم‌اکنون؛

آغاز مراسم افتتاح پروژه عظیم تصفیه‌ خانه آب شرب مهاباد

مجهزترین تصفیه خانه آب کشور در مهاباد با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو لحظاتی قبل افتتاح شد.

آغاز مراسم افتتاح پروژه عظیم تصفیه‌خانه آب شرب مهابادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رضوی، سرپرست محترم امور آب استان آذربایجان‌غربی در مهاباد در جریان افتتاح پروژه عظیم تصفیه‌ خانه این شهرستان گفت: سامانه تصفیه خانه مهاباد شامل برج آبگیر با طرفیت ۷۵۰ لیتر در ثانیه با سرمایه ۲۰ میلیارد تومان احداث شده است.

او بیان اینکه پروژه تصفیه خانه با اعتبار ۴۲۸ میلیارد ریال با هدف زیر پوشش قراردادن ۲۴۶ هزار نفر با ظرفیت ۶۴۸۰۰ متر مکعب آب احداث شده است، افزود: افق طرح ۲۰ سال است.

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر این طرح، ایجاد ۴۵۰ تخت بیمارستانی با اعتبار ۴۹۰ میلیارد تومان و ۲ ورزشگاه در مهاباد در دستور کار قرار دارد که همگی از برکات نظام اسلامی است.

او افزود: در توسعه راه‌های روستایی و صنایع تبدیلی اقدامات مناسبی صورت گرفته و تصفیه خانه قدیم مهاباد که از مدار خارج می‌شود به تامین آب ۱۴۱ روستا تخصیص می‌یابد.

او ابراز امیدواری کرد برای تامین آب شهر‌های گوگ‌تپه و خلیفان مهاباد نیز اعتباراتی اختصاص یابد.

او اضافه کرد: سد سازی دولت ترکیه میتواند تالاب هورالعظیم را تهدید کند امیدواریم این موضوع پیگیری شود.

دکتر اردکانیان، وزیر نیرو هم در این مراسم گفت: موفق شدیم دویست و بیست و نهمین تصفیه خانه فاضلاب کشور را در مهاباد افتتاح کنیم که می‌تواند نقش بسیار مهمی در تامین و تضمین سلامت و بهداشت جامعه ایفا کند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: در نظام جمهوری اسلامی توجه فراوانی به زیربنا‌ها شده است چراکه آبادانی کشور به نفع آحاد جامعه است و سبب استقلال و عزت بیشتر کشور خواهد شد.

او با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه میان اقوام ایرانی است ادامه داد: ملت ایران چه ترک و چه کرد در هر قومیتی با هم همدل و هم راستا بوده و نه تنها بهانه‌ای به دست دشمن نخواهند داد بلکه در کنار هم با آن‌ها مقابله خواهند کرد.

لاریجانی اضافه کرد: افتتاح این حجم از طرح‌های عمرانی و زیربنایی در بخش‌های مختلف نشان از همدلی و همراهی مردم و مسئولان است، امروز بیش از گذشته به وفاق و همدلی برای تمرکز بر آبادانی کشور نیاز داریم چرا که دشمن به دنبال جلوگیری از پیشرفت کشور است.

انتهای پیام/ج

اولین تصفیه خانه آب شرب شهری در مهاباد افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.