آغاز کشت گندم و جو در زرین دشت

مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت از آغاز کشت گندم و جو پائیزه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامرضا شفاعت مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت اظهار کرد: کشت گندم و جو پائیزه در این شهرستان بر اساس تقویم زراعی از نیمه اول آبان ماه شروع و تا اواخر آذر ماه ادامه خواهد داشت.

او افزود: به دلیل پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر زود هنگام بودن بارش‌های پائیزی، کشاورزان امسال زودتر اقدام به کشت و آماده کردن زمین‌های خود کرده اند.

شفاعت با بیان اینکه تاکنون ۳۵ درصد بذر گندم و جو تخصیصی خریداری شده و به شهرستان حمل شده است، گفت: تعاونی‌های روستایی، تعاونی‌های تولید و عاملان بخش خصوصی زیر نظر مراکز جهاد کشاورزی مجاز به توزیع بذر‌ها در کیسه‌های منقش به آرم شرکت تولید کننده بذر و دارای لیبل ممهور به موسسه تحقیقات و ثبت گواهی بذر و نهال هستند.

رئیس اداره بهیود تولیدات گیاهی تصریح کرد: مهم‌ترین ارقام گندم جهت کشت رقم سیروان، چمران ۲، مهرگان، شیرودی و چمران و مهمترین ارقام جو نیز تروپی است که با توجه به اینکه ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی، ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم، یک هزار و ۴۰۰ هکتار جو آبی و یک هزار هکتار جو دیم به این شهرستان ابلاغ شده است پیش بینی می‌شود طبق تجارب سال‌های گذشته تمام سطوح ابلاغی محقق شود.

انتهای پیام/چ

کشت گندم و جو در زرین دشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار