دیوان عالی اسپانیا حکم بازداشت ۳ عضو سابق دولت کاتالونیا را صادر کرد

دیوان عالی اسپانیا حکم بازداشت بین المللی ۳ عضو سابق دولت کاتالونیا و از سران جدایی‌طلبان این منطقه را صادر کرده و این احکام را مرجع قضایی صلاحیت دار در بلژیک و اسکاتلند ارائه خواهد داد.

دیوان عالی اسپانیا حکم بازداشت ۳ عضو سابق دولت کاتالونیا را صادر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوان عالی اسپانیا روز دوشنبه حکم بازداشت بین المللی علیه ۳ عضو سابق دولت کاتالونیا و از سران جدایی‌طلبان این منطقه را صادر کرد.

دولت اسپانیا در حالی این احکام بازداشت را صادر می‌کند که در ماه اکتبر نیز حکم بازداشت بین المللی علیه کارلس پوژدمون، رئیس پیشین دولت خودمختار کاتالونیا را صادر کرده بود.

دیوان عالی اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد حکم بازداشتی علیه تونی کومین و لوئیس پوئیگ به مرجع قضایی صلاحیت دار در بلژیک ارائه خواهد شد که آن‌ها نیز مانند پوژدمون برای فرار از تعقیب دستگاه قضایی اسپانیا به آنجا گریخته اند.

حکم بازداشتی دیگری نیز علیه کلارا پونساتی به مقامات اسکاتلند ارائه شده که او در آنجا اقامت گزیده است.

کومین به اتهام شورش و اختلاس اموال عمومی، پونساتی به اتهام شورش و پوئیگ نیز به اتهام نافرمانی و اختلاس اموال عمومی تحت تعقیب قرار گرفته اند.

این در حالی است که پیش‌تر روز شنبه (۰۴ آبان) حدود ۳۵۰ هزار نفر در بخش مرکزی بارسلونا حضور یافتند و در اعتراض به صدور حکم زندان برای ۹ تن از سران جدایی‌طلبان کاتالونیا خیابان‌ها را به دریایی از پرچم‌های جدایی طلبانه تبدیل کردند.

پلیس در این رویداد حضور چشمگیری داشت و به خصوص در نزدیکی کلیسای معروف «ساکرا فامیلیا» که به روی گردشگران بسته شده بود شمار بیشتری از این نیرو‌ها دیده می‌شد.

کاتالونیا از ۱۴ اکتبر که دادگاه عالی اسپانیا حکم اخیر را اعلام کرد صحنه ناآرامی‌هایی بوده است و تظاهر کنندگان خشمگین حتی با «کوکتل مولوتف» با پلیس درگیر شده اند و پلیس نیز با گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی با آن‌ها مقابله کرده است.

تظاهرات روز شنبه با درخواست دو گروه بزرگ جدایی طلب «ای ان سی» و گروه فرهنگی «اومنیوم» برگزار شد.

منطقه کاتالون از زمان برگزاری همه پرسی سپتامبر که ۴۴ درصد موافق جدایی و حدود ۳.۵ درصد مخالف آن بودند دچار دودستگی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار