پرداخت تسهیلات مکمل به ۱۲ هزار و ۲۶۰ واحد شرایط زلزله زده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : با همکاری بانک‌ها و همت بنیاد مسکن حداکثر تا پایان آبانماه امسال ۱۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات مکمل به ۱۲ هزار و ۲۶۰ تن از واجدان شرایط زلزله زده پرداخت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : پیرو تصمیماتی که در استان کرمانشاه پیرامون پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی قرض الحسنه به واحد‌های احداثی تکمیل نشده زلزله زدگان اتخاذ شده به منظور تسریع در روند پرداخت این تسهیلات و در دسترس بودن بانک اطلاعات مالکان احداثی در بنیاد مسکن این روند به بنیاد مسکن سپرده شده است.

او گفت : فهرست ۹ هزار تن از مالکان واجد شرایط دریافت تسهیلات در قالب یک برنامه ۱۲ روزه توسط بنیاد مسکن تنظیم و به بانک‌های عامل ارسال می‌شود که متناسب با ظرفیت روزانه از طریق بنیاد مسکن شهرستان سرپل ذهاب افراد به بانک‌های عامل معرفی و موفق به اخذ تسهیلات می‌شوند.

او گفت: نگرانی که شهروندان سرپل ذهابی دارند این است که تسهیلات معیشتی که بعد از زلزله معوق شده باید بازپرداخت کنند که قرار است تعداد اقساط معوق از اصل تسهیلات کم شده و مابقی آن به مالکان پرداخت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: ضمانت تسهیلات ۱۲ میلیونی برای واحد‌های احداثی به صورت زنجیره‌ای است و افراد می‌توانند با معرفی یک ضامن تسهیلات دریافت کنند.

بالایی افزود: امهال دوباره تسهیلات به موجب قانون، باید مجلس شورای اسلامی مصوب کند و به دلیل اینکه بار مالی دارد نیازمند لایحه است از این رو باید منتظر تصمیم مجلس باشیم که البته نیازمند این است که دولت این لایحه را به مجلس ببرد و در این رابطه تصمیم گیری کند.

او گفت: از طرف استاندار کرمانشاه برای این مطالبه مردمی، مذاکره صورت گرفته و باید منتظر تصمیم صحن علنی مجلس باشیم.

 

 

انتهای پیام/د

پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی قرض الحسنه به واحد‌های احداثی تکمیل نشده

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.