دانستنی‌های حقوقی؛

همسایه پر سروصدا چگونه مجازات می‌شود؟

قانونگذار برای همسایه‌ای که سروصدای زیادی دارد و سبب سلب آسایش دیگران می‌شود مجازات‌های قانونی قرار داده است.

همسایه‌ای که آسایش دیگران را به هم می‌زند چگونه مجازات می‌شود؟به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سروصدا کردن و ایجاد مزاحمت برای همسایگان در مجتمع‌های مسکونی می‌تواند مشکلات متعددی را به وجود آورد؛ همچنین اگر شخصی در واحد مسکونی خود بدون اجازه دیگران کسب و کار راه انداخته  باشد که موجبات سروصدای زیادی را فراهم کند، حق شکایت سایر همسایگان به وجود می‌آید.


بیشتر بخوانید: آیا اموال همسر و فرزندان به دلیل بدهی شوهر یا پدر مصادره می‌شوند؟


اگر در یک ساختمان مسکونی همسایگان از سروصدای زیاد یکی از واحد‌ها به دلیل کسب و کاری که راه انداخته است یا به هر دلیل دیگری ناراضی باشند، می‌توانند نزد پلیس آگاهی شکایت کنند، زیرا بر اساس قانون مدنی و قانون اساسی ایجاد مزاحمت برای همسایگان تخلفی بزرگ به حساب می‌آید  حتی ممکن است سبب صدور حکم تخلیه همسایه خاطی شود.

شاکیان می‌توانند با مراجعه به پلیس آگاهی صورت جلسه‌ای تنظیم کنند و آن را به دادسرای محل تحویل دهند تا دادسرا جلسه رسیدگی به شکایت را برگزار کند.

انتهای پیام/

جزئیات چگونگی شکایت از همسایه متخلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
محمد مشهدی
۲۰:۰۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
پلیس آگاهی؟!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۷:۲۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
در حالیکه آپارتمان نشینی سالهاست اجباری شده اما هیچ یک از رسانه های جمعی کمترین حرکتی برای آموزش فرهنگ آپارتمان نشینی نمیکند مانند فرهنگ رانندگی که با وجود بیش از یک قرن از وجود آن هنوز در کشور ما وجود ندارد. به راستی چرا در کشور ما تکنولوژی میآید اما فرهنگ استفاده از آن هرگز؟
آخرین اخبار