رئیس کل بانک مرکزی:

ثبات نسبی بازار ارز تداوم خواهد داشت

همتی نوشت: با اطلاع و شناختی که از توانایی ها و امکانات و ذخایر ارزی کشور دارم ثبات نسبی بازار ارز تداوم خواهد داشت.

ثبات نسبی بازار ارز تداوم خواهد داشتبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی نوشت: قبلا تاکید کردم،  به علت سیاستهای ارزی بانک مرکزی و نقش صادرکنندگان غیرنفتی در تامین ارز سامانه نیما و واردات در مقابل صادرات و نیز مدیریت راهبردی بانک مرکزی برای کنترل بازار اسکناس ارز،  شاهد تامین روان تر نیازهای وارداتی و منطقی شدن قیمت ارز در بازار خواهیم بود.

وی افزود: البته این نکته را هم بارها تاکید کرده ام ، در شرایط تحریمی برخی عوامل سیاسی نیز در مقاطعی تاثیر حداقلی در نوسانات ارزی دارند و اخبار به ظاهر مثبت و منفی،  هر کدام در حدودی می توانند بازار ارز را متاثر سازند . با اطلاع و شناختی که از توانایی ها و امکانات و ذخایر ارزی کشور دارم،  ثبات نسبی بازار ارز تداوم خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: نقش چشم‎گیر بانک‌ها در تامین مالی طرح‌های بزرگ


همتی تاکید کرد: بانک مرکزی تلاش کرده است،  بطور مرتب با نرخ مناسب بازار از طریق صرافی های منتخب،  امکان لازم برای پاسخگویی به عرضه ارزهای خانگی و صادراتی فراهم آورد. خرید خالص روزانه میلیونها یورو از ارز عرضه شده خانواده ها و فعالین اقتصادی توسط بانک مرکزی ایران نتیجه تداوم این سیاست است.

وی ادامه داد: ضمنا،  آنچه که تاکنون در خصوص تقویت ارزش پول ملی گفته ام،  صرفا در مورد تاثیر مقاومت مردم و عملکرد یک سال اخیر در برابر فشار حداکثری بوده و به هیچ وجه نافی آنچه که تحریمهای ظالمانه بر ارزش پول ملی و سطح قیمتها و فشار بر اقشار آسیب پذیر آورد ،  نیست.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
بانک مر کزی باید در کاهش قیمت سکه وطلا اقدام اساسی انجام دهدقیمتها بسیار بالاست
آخرین اخبار