نماینده ولی فقیه در گیلان:

با حل مشکل شیرابه‌ها در سراوان پرونده زباله سراوان بسته خواهد شد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: در آینده‌ای نزدیک هم با حل مشکل شیرابه‌ها در سراوان پرونده زباله سراوان بسته خواهد شد تا مردم این منطقه هم به راحتی نفس بکشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در بازدید از کارخانه تولید کود آلی گفت: باتوجه به اینکه این کارخانه نیمه فعال و به حال خود رها شده بود، اما به همت شهرداری بازگشایی و آماده کار شده است.

او افزود:همه مسئولان استانی و شورای اسلامی و مدیریت شهری رشت باید همت کنند تا خط هزار تنی کارخانه کمپوست راه اندازی شود وهیچ زباله‌ای دیگر نه دفن و نه سوزانده شود.

امام جمعه رشت همچنین از سایت زباله سراوان هم بازدید کرد و گفت: در چند ماه گذشته بوی بد و وجود مگس اجازه ماندن به کسی را در این منطقه نمی‌داد، اما با پیگیری استانداری، شهرداری، صداوسیما و همه سازمان‌ها این مشکل رفع شده است.

آیت الله فلاحتی افزود:برای کار کردن در سایت زباله سراوان نیرو‌های شهرداری نیاز به شن و ماسه برای دفن زباله‌های قبلی دارند که از مسئولان متولی می‌خواهم اجازه برداشت از رودخانه را برای این مورد فراهم کنند.

ناصر حاج محمدی، شهردار رشت هم در این بازدید گفت: در کارخانه تولید کود آلی لاکان روزانه ۳۰۰ تن زباله تفکیک می‌شود و قرار است با پیگیری‌های دولت این میزان به هزار تن برسد و دفن زباله به صفر برسد.

او  افزود: روزانه ۵ تن کمپوست در این کارخانه تولید می‌شود که در آینده و با افتتاح خط هزار تنی این میزان به ۲۰۰ تن برسد.

شهردار رشت همچنین گفت: ۵ هکتار زمین برای دستگاه زباله سوز در نظر گرفته شده است و علت تاخیر در کار را مشکلات زمین و نداشتن تایید منابع طبیعی است.

حاج محمدی با اشاره به پرداخت ۳۸ میلیارد تومان به شرکت طرف قرارداد پرداخت برای آغاز کار گفت: بر اساس قرادراد باید ۲۵ درصد از ۲۶ میلیون دلار را پرداخت کنیم تا کار نصب دستگاه زباله سوز آغاز شود.

قرار است دستگاه زباله سوز در کمتر از یک ماه در سراوان راه اندازی شود.


بیشتر بخوانید:دستگاه زباله کوب در سراوان


انتهای پیام/اص

بازدید آیت الله فلاحتی از کارخانه کود آلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.