بیشترین نیاز آجر نسوز کشور در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود

چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه ۲۸ هزار تن آجر نسوز، بیشترین میزان تولید این محصول را در کشور داراست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عبدالحمید فرهی مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز سفیددشت گفت: در این کارخانه انواع اجرام و فرآورده‌های نسوز شامل آجر‌های منیزیت، کربنی مصرفی پاتیل ها، کوره‌های قوس الکتریک و کنورتور‌های ذوب آهن با ظرفیت اسمی ۳۰ هزار تن تولید می‌شود.
 
او افزود: شرکت فرآورده‌های نسوز سفیددشت با تولید سالانه ۲۸ هزار تن آجر نسوز، بیشترین میزان تولید این محصول را در کشور دارد.

فرهی ادامه داد: تولید این محصول علاوه بر تأمین نیاز کشور، سالانه ۳۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی را به همراه داشته است.

او اضافه کرد: با وجود فشار‌های اقتصادی، این محصول به کشور‌های عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان صادر می‌شود.

فرهی مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز سفیددشت گفت: سوزانندگی، آتش خوردگی شیمیایی و مقاومت در برابر حرارت مهمترین ویژگی آجر نسوز با کیفیت سفیددشت است که سبب شده صنایع فولاد از محصولات داخلی استفاده کند.

فرهی افزود: در سه سال اخیراین کارخانه کلیه قطعات ویژه نسوز شامل قطعات کنترل جریان مذاب در فرآیند فولاد سازی و ریخته گری مداوم را هم تولیده کرده است که در قیاس با تولید آجر‌های منیزیت کربنی و منیزیت کرومیتی از خواص و شرایط کارکردی بسیار حساس تری برخوردار است و دانش فنی پیچیده‌ای دارد.

او اضافه کرد: تولید محصولات نسوز در کشور دارای صرفه جویی ارزی بالاست و علاوه بر تولید بخشی از فرآورده‌های نسوز که تأمین مواد اولیه آن‌ها از خارج وارد می‌شوند دارای تراز مثبت ارزی از ۳۵ درصد تا ۱۰۰ درصد است.

شرکت فرآورده‌های نسوز سفیددشت در شهرک صنعتی سفیدشت بروجن در فاصله ۴۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ز

تولید سالانه ۲۸ هزار تن آجر نسوز در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: صنعت ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار