برگزاری جشنواره انار در هفت نقطه یزد

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به برگزاری جشنواره انار در هفت نقطه استان، گفت: جشنواره انار را با نام یزد شهره می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید مصطفی فاطمی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در مراسم افتتاحیه جشنواره انار تفت با اشاره به برگزاری جشنواره انار در هفت نقطه استان یزد، گفت: همانطور که همه جشنواره گلابگیری را با نام کاشان می‌شناسند، جشنواره انار را نیز با نام یزد شهره خواهیم کرد.

او افزود: پارسال این جشنواره باشکوه خاصی در شهر تفت برگزار شد و امسال نیز این جشنواره نه تنها در سه نقطه این شهرستان بلکه در شهرستان‌های میبد، عقدا، مهریز و شهر شاهدیه نیز برگزار می‌شود.

فاطمی با بیان اینکه وسعت بیشتر باغ‌های شهرستان تفت را انار تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های انار آغاز گر حفظ اصالت و معرفی محصولی بود که سال‌ها پدران ما برای به ثمر نشستن آن تلاش کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: انار در فرهنگ ایرانیان جایگاه بسیار مهمی دارد به طوری که مصطفی رحمان دوست، شاعر شهره کشور شعر صد دانه یاقوت خود را از انار‌های یزد الهام گفته است.

فاطمی در ادامه به سفر رئیس جمهور به استان یزد اشاره کرد و گفت: استان یزد پتانسیل‌های گردشگری زیادی دارد که امیدواریم این سفر تحول جدیدی را برای صنعت گردشکری یزد رقم بزند.

او ادامه داد: یزد می‌تواند به یک شهر گردشگری تبدیل شده و در کنار مهم‌ترین شهر‌های گردشگر پذیر جهان بدرخشد.

انتهای پیام/ی

جشنواره انار با نام یزد شهره می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار