کمک به رونق گردشگری در شمال خوزستان با گردشگری پایدار

مدیرکل دفتر امور پایگاه‎‎های میراث جهانی و ملی کشور برگزاری کارگاه گردشگری پایدار را عاملی برای کمک به رونق گردشگری در شمال خوزستان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد عزیزی مدیرکل دفتر امور پایگاه‎‎های میراث جهانی و ملی کشور در آئین گشایش کارگاه بین‎المللی آموزشی مدیریت گردشگری پایدار گفت: برپایی کارگاه آموزشی مدیریت گردشگری پایدار قابلیت این را دارد تا با تدوین طرح اولیه‌ای در حوزه گردشگری شمال خوزستان، به رونق گردشگری و سرمایه‌گذاری در این منطقه کمک کند.

او اظهار کرد: این کارگاه برای ۲۴ پایگاه ثبت جهانی کشور برگزار می‌شود و تلاش دارد بازبینی‎ روش‌های کلی در بخش گردشگری را در حوزه شمال خوزستان در دستور کار داشته باشد.

عزیزی بیان داشت: این کارگاه قابلیت این را دارد تا با تدوین طرح اولیه‌ای در حوزه گردشگری شمال خوزستان به رونق گردشگری و سرمایه‌گذاری در این منطقه کمک کند.

مدیرکل دفتر امور پایگاه‎های میراث جهانی و ملی کشور ضمن تشکر از دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران تأکید کرد: دفتر منطقه‌ای یونسکو در برگزاری این کارگاه نقش بسیار زیادی داشته است، فرماندار شوشتر، مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی و مدیر جوان و فرهیخته پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر در برگزاری این کارگاه زحمات زیادی کشیده‌اند که جا دارد قدردا آن‎ها باشیم.

لزوم نگاه علمی به سازه‎های آبی ـ تاریخی شوشتر

در ادامه این مراسم حسین پنبه‌دانه‌پور فرماندار شوشتر ادامه داد: سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر این قابلیت را دارد تا دانشگاهی علمی در حوزه هیدرولیک باشد که باید این جنبه از سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر به‌خوبی دیده و به جهان معرفی شود.

او افزود: سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر این قابلیت را دارد که یک مبدأ برای پایان‌نامه‌های دکتری و کارشناسی ارشد در حوزه‎های هیدرولیک، سدسازی و ... باشد که ازین رو، به این سازه‎ها باید به‌صورت علمی نگاه شود.

پنبه دانه پور به خطر‌های دیواره غربی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر نیز اشاره و تصریح کرد: اگر دیواره غربی نیاز به سبک‌سازی دارد تا حرکت و خیز آن از بین رود، هر سهمی برای تملک خانه‌های موجود در این دیواره برعهده شهرستان شوشتر باشد با کمال میل می‌پذیریم و پرداخت می‌کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.