٩٢ هزار خانوار روستایی در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: حدود ٩٢ هزار نفر اعضای خانوار‌های روستایی و عشایری تحت پوشش این صندوق بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،یونس معزز مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی افزود: بیش از ۱۴۰ هزار خانوار فاقد بیمه در آذربایجان‌غربی شناسایی شده است و تحت پوشش قرار دادن این تعداد در اولویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار دارد.

او بیان کرد: از این تعداد سه هزار و ۵۶ خانوار از ساکنان مناطق روستایی و عشایری استان از مزایای بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی این بیمه برخوردار هستند.

او اضافه کرد: یک‌هزار و ٢١۶ نفر از این تعداد مستمری بگیر بازنشسته، یک‌هزار و ٧۴۴ نفر از این تعداد مستمری بگیران فوتی و ٩۶ نفر نیز مستمری بگیر ازکارافتاده هستند.

او ادامه داد: روستاییان و افراد ساکن شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه و پس از رسیدن به سن ۶۵ سالگی بازنشسته محسوب می‌شوند و هرماه مستمری می‌گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی بیان کرد: بازنشستگی، از کارافتادگی ناشی از کار، بیماری، حوادث و مزایای مستمری بازماندگان با امکان انتقال سوابق بیمه‌های اجتماعی از دیگر مزیت‌های این بیمه به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه همه اقشار جامعه نیازمند بیمه اجتماعی هستند، اظهار داشت: اقشار آسیب‌پذیری، چون روستاییان و کشاورزان از اولویت و ضرورت بیشتری برای زیرپوشش قرار گرفتن بیمه برخوردار هستند.

معزز گفت: در حال حاضر معیت روستایی، عشایر و شاغلان بخش‌های کشاورزی این استان زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند.

او افزود: هر فرد می‌تواند با مراجعه به این دفاتر و با پرداخت مبالغی بین ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تا ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به صورت سالانه خود را بیمه کند.

اواظهار داشت: روستاییانی که توانایی پرداخت حق بیمه خود را ندارند، می‌توانند به صورت اقساط در ۲ یا چهار نوبت اقدام به پرداخت آن کنند.

 

انتهای پیام/م

 

حدود ٩٢ هزار خانوار روستایی بیمه اجتماعی شدند

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.