چابهار به دروازه صادرات خدمات سلامت تبدیل می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: چابهار برای ارتقای سطح سلامت و بالا بردن شاخص‌ها این شهرستان در حال تبدیل شدن به دروازه صادرات خدمات سلامت به منطقه است.

چابهار به دروازه صادرات خدمات سلامت تبدیل می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید محمد هاشمی‌شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در آستانه برگزاری پنجمین دوره همایش فن بازار ملی سلامت در نشست خبری با اصحاب رسانه در چابهار اظهار داشت:چابهار در گذشته‌ نه چندان دور دروازه تهدیدات سلامت بود، اما امروز اعلام می کنیم با توجه به خدمات ارائه شده و برنامه ریزی برای ارتقای سطح سلامت و بالا بردن شاخص‌ها این شهرستان به در حال تبدیل شدن به دروازه صادرات خدمات سلامت به منطقه است.

او افزود:با توجه به بسترسازی و ایجاد خودباوری در این دانشگاه این همایش به مدت ۲ روز در شهرستان چابهار برگزار می‌شود.

هاشمی شهری  بیان کرد: این همایش چهار دوره گذشته در تهران برگزار شده است و در این دوره با همکاری گروهی سازمان منطقه آزاد چابهار، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایرانشهر، بنیاد علمی نخبگان، چابهار میزبان پنجمین دوره است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: رسالت دانشگاه‌ها تاکنون انتقال دانش و مهارت بوده، اما با توجه به شرایط امروز جامعه این مورد کفاف دانشگاه‌ها را نمی‌دهد، زیرا نیاز‌های جامعه پاسخ داده نمی‌شود، دانشگاه‌های نسل سوم، نوآور هستند و تولید علم می‌کنند.

هاشمی‌شهری ادامه داد: مراکز رشد با داشتن شرکت‌های دانش بنیان، گروه‌های محقق، مخترع و مکتشف نیرو‌های انسانی را به سرمایه‌های انسانی تبدیل می‌کنند و با فرصت‌های تسهیل گری که دانشگاه برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم کرده است برای کشف و یافتن راه جل نیاز‌های جامعه استفاده کنند.

او با توجه به برگزاری پنجمین دوره همایش فن بازار ملی سلامت در چابهار، بیان کرد:  چابهار دروازه صادرات خدمات سلامت به منطقه و منادی صلح و دوستی برای منطقه است، کریدور اصلی راه ابریشم می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: فن بازار‌ها به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند، فن بازار‌های اطلاعات فناوری که اطلاعات فناوری را به مخاطبان عرضه می‌کند، فن بازار انتقال فناوری که مشاوره‌های فنی و حقوقی بازار را انتقال می‌دهد و فن بازار ترکیبی، که ترکیبی از دو فن بازار یادشده است.

او افزود: پنجمین دوره همایش فن بازار ملی سلامت ۱۶ تا ۱۷ آبان جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی بین المللی منطقه آزاد چابهار با حضور معاون کل وزارت بهداشت و درمان جناب دکتر حریرچی، نهاد فناوری ریاست جمهوری، روسای دانشگاه‌ها و نخبگان پارک و علم و فناوری شرکت کننده از سراسر کشور برگزار می‌شود.

هاشمی در مورد برگزاری محور‌های اصلی همایش، تشریح کرد: همایش فن بازار ملی سلامت در ۶ بخش برگزار می‌شود، برپایی نمایشگاه شرکت‌های مختلف دانش بنیان که محصولات سلامت خود را در غرفه‌ها به نمایش می‌گذارند، برگزاری نشست‌های تخصصی به منظور تبادل فناوری، کارگاه‌های تخصصی کارآفرینی، حمایت از نمونه اولیه و تجاری سازی ایده ها، برگزاری استارتاپ و مسابقات دانشجویی، مشاوره‌های تخصصی با مجرب‌ترین کارشناسان که در زمینه‌های ثبت اختراع، کسب و کار، تامین منابع مالی، معرفی ظرفیت‌های حمایت‌های دولتی که جوان ما چنانچه بخواهد ایده اش را عملی کند بداند که از طرف چه نهاد‌های دولتی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار