آغاز عملیات کشت گیاهان دارویی در شهرستان کنگاور

 مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از اجرای طرح کشت گیاهان دارویی و خوراکی در سطح مراتع 50 هکتار از اراضی کنگاور خبر داد.

آغاز عملیات کشت گیاهان دارویی در شهرستان کنگاوربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  صفری مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از اجرای طرح کشت گیاهان دارویی و خوراکی در سطح مراتع 50 هکتار از اراضی کنگاور خبر داد.

او گفت:  اجرای طرح کشت گیاهان دارویی و خوراکی در سطح مراتع از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و با عنوان مدیریت بوم سازگان زاگرس با اجرای عملیات بیولوژیک کشت گیاهان دارویی در سطح 50 هکتار ار اراضی مستعد منابع طبیعی روستای بردینه سادات از توابع شهرستان کنگاور و با حضور جوامع محلی و همکاران اداره بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه آغاز گردید.

صفری گفت: گیاهان دارویی در ایران قدمتی دیرینه دارند و در گذشته برای انواع بیماری‌ها از آنها استفاده می‌شد ضمادهای بسیاری نیز از این گیاهان وجود دارد هنوز هم برخی از داروها با منشاء گیاهی تولید شده و به بهره برداری می رسد علاوه بر این به دلیل جغرافیای استان کرمانشاه امكان كاشت و تولیدانواع گیاهان در گوشه و كنار استان در همه فصول وجود دارد.

او افزود: تولید گیاهان دارویی خود به منزله به كارگیری و فعال‏سازی ظرفیت‏های نهفته در كشور و استفاده از توان سرزمینی است. ایران رویشگاه اصلی بسیاری از گونه‌های دارویی با ارزش می‏باشد كه سازگاری مناسبی با محیط داشته و عملكرد و مواد موثره نسبتاً بالایی دارند و از نظر درآمد و اشتغال مقرون به صرفه هستند.

صفری گفت:  اجرای این طرح ها ضمن کسب درآمد برای بهره برداران و کشاورزان موجب بهبود و اصلاح گیاهان مرتعی محل می گردد.

انتهای پیام/ز

 

گیاهان دارویی در ایران قدمتی دیرینه دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار