رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دامغان

اختصاص اعتبار۶ میلیارد ریالی مشاغل خانگی به دامغان

پورمعظمی گفت: ۱۱ درصد از کل اعتبار‌های مشاغل خانگی استان سمنان به ارزش ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به دامغان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمود پورمعظمی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دامغان گفت: اعتبار‌های مشاغل خانگی استان سمنان در سالجاری ۵۶ میلیارد ریال بود که از این میزان، ۱۱ درصد به متقاضیان شهرستان دامغان در حال پرداخت است.

او افزود: این تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال‌های خرد و خانگی به دستگاه‌های اجرایی شامل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شود.

پورمعظمی اظهار داشت: افراد متقاضی دریافت تسهیلات در این طرح، پس از انجام پرونده سازی، تکمیل مدارک و تایید نهاد‌های مربوط، برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

او تصریح کرد: سال گذشته ۱۱۶ پرونده برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل ارسال شد که از این تعداد، ۹۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات به ارزش هشت میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دامغان گفت: جمعیت و آمار بیکاری، از مهم‌ترین مولفه‌های توزیع اعتبار استانی در طرح مشاغل خانگی است.

در ۶ ماهه نخست سالجاری، تعداد ۲۷۴ نفر از افراد جویای کار در مراکز کاریابی در دامغان ثبت نام کردند که از این تعداد، ۴۶ نفر مشغول به کار شدند.

شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ح

اعتبار‌های مشاغل خانگی استان سمنان در سالجاری ۵۶ میلیارد ریال بود

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.