نوع دوستی مردم اصفهان در کمک رسانی به سیل زدگان خوزستان

نماینده خوزستان درمجلس خبرگان رهبری گفت:ارسال کمک های نقدی وغیرنقدی وهمچنین امدادرسانی به موقع بسیاری از ارگانها ونهادها بسیاری ازمشکلات استان اصفهان در زمان وقوع سیل رفع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سیدمحمد علی موسوی جزایری نماینده خوزستان درمجلس خبرگان رهبری در نشست تخصصی مبلغان بقاع متبرکه ومساجد اصفهان گفت: ارسال کمک‌های نقدی وغیرنقدی وهمچنین امدادرسانی به موقع بسیاری از ارگان‌ها ونهاد‌ها بسیاری ازمشکلات این استان در زمان وقوع سیل رفع شد.

آیت الله سیدمحمد علی موسوی جزایری وقف را سنت محمدی و باقیات صالحات دانست وافزود: تا زمانی که درمسیرخیر و امور معنوی مورد استفاده قرار گیرد برای صاحب آن ثواب مقرر می‌شود.

معاون اجتماعی فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز دراین نشست با اشاره به ثبت ۷۰۰ وقف جدید در ماه‌های گذشته گفت: این تعداد افزایش چشمگیری در بحث ترویج فرهنگ وقف داشته است.

حجت الاسلام غلامرضا عادل افزود: وقف در زمینه خدمات درمانی، اجتماعی دارای منشأ و برکات بسیاری است و ضرورت دارد در این زمینه فرهنگ سازی شود تا در این زمینه وقف‌های جدید شکل بگیرد.

آیت الله طباطبایی نماینده، ولی فقیه دراستان وامام جمعه اصفهان هم وقف را نمادی از روح خیرخواهی تعاون، همزیستی و عطوفت انسانی برخاسته از ایمان دانست و گفت: وقف راهگشای مشکلات اجتماعی و فرهنگی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان هم اصفهان را جزسه استان برتر کشور در حوزه وقف دانست و گفت: قراراست درهفته وقف ۱۱ طرح باهزینه ۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری برسد.

حجت الاسلام محمد حسین بلک با اشاره به وجود ۴۵ هزار رقبه در بخش‌های مختلف اقتصادی بهداشت درمان فرهنگی و سیاسی افزود: این رقبات در چند حوزه تعریف می‌شود که درمسیرنیت واقفان از آن استفاده می‌شود.
درپایان مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قرآنی نفیس را وقف موزه علامه مجلسی کرد.

انتهای پیام/م

 

نشست تخصصی مبلغان بقاع متبرکه ومساجد اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.