ارسال کمک های مردمی البرز به هیرمند

خیرین البرز در دومین مرحله خدمت رسانی به مردم مناطق آسیب دیده شهرستان هیرمند به منظور اجرای طرح "نذر آب۲" شرکت کردند.

ارسال کمک های مردمی البرز به هیرمندداود رجبی، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، با بیان این که مرداد ماه سالجاری داوطلبان استان البرز، با اعزام تیم کاروان سلامت به مناطق محروم شهرستان هیرمند در استان سیستان و بلوچستان خدمات رایگان درمانی_بهداشتی را به حدود ۷۵۸ نفر ارائه داد و در جهت حمایتهای معیشتی صدها بسته اقلام مورد نیاز از جمله مواد غذایی، بهداشتی، اسباب بازی و ... توزیع کرد، گفت: در ادامه خدمت رسانی داوطلبانه و ارائه کمک های بشردوستانه به مناطق متأثر از خشکسالی، با توجه به گستردگی آسیب های وارده و طبق بررسی های صورت گرفته از نیاز مردم مناطق روستایی شهرستان هیرمند، جمعیت هلال احمر کرج با بهره گیری از هم افزایی و مشارکت خیرین، توانسته است خدمات شایان ذکری در مناطق مذکور ارائه دهد.

او از اقدامات صورت گرفته در شهرستان هیرمند، به ارسال ۵۰ مخزن آب در دو مرحله اشاره کرد و افزود: به منظور حمایتهای معیشتی و تحقق رویکرد محرومیت زدایی طرح "نذر آب۲"، حوزه داوطلبان شهرستان کرج حدود ۱۵۰ بسته مواد غذایی، به ارزش ریالی هر بسته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به خانوارهای کم برخوردار، و ۱۰۰ بسته نوشت افزار در قالب طرح "ارمغان مهر" به کودکان بی بضاعت اهدا کرد.

معاون امور داوطلبان طرح پنجره های امید را راهی برای گشایش روزنه‌های امید بخش به روی خانواده‌های آسیب دیده و آسیب پذیر و تامین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های درمان و معیشت برشمرد و گفت: حامیان سلامت جمعیت هلال احمر کرج هزینه درمان ۶ بیمار نیازمند را تقبل نمودند و حامیان کرامت تأمین ۴ جهیزیه برای ۴ نوعروس از خانواده‌های آسیب دیده را به عهده گرفتند.

رجبی افزود: تهیه و توزیع ۱۴۰ بسته شیرخشک برای کودکان نیازمند و اقدام جهت تعیین حامی برای ۶ کودک بی سرپرست، از دیگر خدمات ارائه‌شده توسط حوزه داوطلبان استان البرز در هیرمند به شمار می رود.

او در پایان گفت: مقابله با تغییرات اقلیمی مستلزم تداوم رسیدگی به مناطق دارای خشکسالی است و داوطلبان جمعیت استان البرز در خصوص مرتفع کردن مشکلات این مناطق، طبق نیازسنجی های انجام شده، درصدد هست تا در مراحل بعدی اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/د.خ

هلال احمر البرز

برچسب ها: هلال احمر ، کمک مردمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.