ترس از نابینایی، قهرمان بوکس المپیک را بازنشسته کرد

بانوی مشت‌زن بریتانیایی و قهرمان ۲ دوره المپیک، به دلیل ترس از نابینایی از دنیای بوکس خداحافظی کرد.

ترس از نابینایی قهرمان بوکس المپیک را بازنشسته کردبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نیکولا آدامز انگلیسی یکی از تأثیرگذارترین بوکسور‌های جهان در سن ۳۷ سالگی، مجبور به بازنشستگی از این رشته ورزشی شد.

آدامز قهرمان بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریودوژانیرو بود، اما ترس از نابینایی منجر به گرفتن چنین تصمیمی شد.

در سال ۲۰۰۱، او نخستین بوکسور زنی شد که نماینده انگلیس در مسابقات بین المللی بود و برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ قهرمان بوکس آماتور انگلیس شد.

آدامز پس از کسب افتخارات بی شماری در مسابقات قهرمانی جهان و اروپا، در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن نگاه‌ها را به خود جلب کرد.

آدامز با شکست دادن مری کوم، مبارز افسانه‌ای هندی، در مرحله نیمه نهایی دسته مگس وزن، در فینال رن کانکان بوکسور چینی و فرد شماره یک جهان را شکست داد تا اولین مدال طلای بوکس المپیک بانوان را تصاحب کند.

چهار سال بعد، او در المپیک ریو ۲۰۱۶ در فینال سارا اوراهومون از فرانسه را شکست داد و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد و به اولین بوکسور انگلیسی تبدیل شد که در سال ۹۲ اخیر از یک عنوان المپیکی دفاع کرده است.

این مشت زن ۳۷ ساله در سال ۲۰۱۷ به جرگه مشتزنان حرفه‌ای پیوست و قهرمان مسابقات سازمان جهانی بوکس (WBO) است، اما خطرات برای سلامتی وی بسیار بالا است.

آدامز درباره خداحافظی از بوکس گفت: تصمیم بسیار دشواری برای کناره گیری از رینگ گرفته ام. به من توصیه شده که هرگونه فشار بیشتر روی چشمم به احتمال زیاد منجر به آسیب جبران ناپذیر و از بین رفتن دائمی بینایی ام خواهد شد.

آدامز در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ نامزد شخصیت ورزشی بی بی سی شد.

انتهای پیام/

خداحافظی قهرمان ۲ دوره بوکس المپیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار