در ۶ ماهه نخست امسال؛

رشد ۱۳ درصدی صدور سند تک‌برگ در جهرم

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان جهرم گفت: در شش ماهه اول امسال تعداد ۵ هزار و ۳۰۰ برگ سند مالکیت کاداستری صادر و تحویل مالکین شده است.

رشد ۱۳ درصدی صدور سند تک‌برگ در جهرمدهقان رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان جهرم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: مطابق با ماده‌‌ی ۱۱قانون جامع حدنگار در شش ماهه نخست امسال تعداد ۵ هزار و ۳۰۰ برگ سند مالکیت کاداستری (تک برگ)صادر و تحویل مالکین شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳درصد رشد داشته است.

دهقان ادامه داد:  از ابتدای اجرای طرح تاکنون قریب به ۳۹هزاربرگ سند مالکیت تک‌برگ (کاداستری) در شهرستان جهرم صادر و تسلیم شده است.

او افزود: از مجموع نزدیک به ۷۵هزار جلد سند مالکیت دفترچه‌ای در سطح شهرستان جهرم که سابقاً صادر و تحویل مالکین شده، تاکنون ۵۴ درصد از اسناد تعویض شده و مابقی نیز با مراجعه متقاضیان در اسرع وقت و با تلاش مضاعف پرسنل خدوم این واحد تعویض خواهد شد.

دهقان تصریح کرد: با توجه به مزایای اسناد و مالکیت کاداستری به ویژه بعد امنیتی و وثوق مردم بر پیشگیری از جعل و سایر آسیب ‌های اجتماعی به همشریان عزیز توصیه می‌شود هرچه سریعتر نسبت به تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای خود اقدام کنند و به مردم عزیز توصیه می‌شود که تقاضای خود را از طریق اداره پست و دفاتر پیشخوان دولت و یا نماینده اداره پست مستقر در این اداره اقدام کنند و از مراجعه به افراد سودجو و دلال خودداری کنند.

دهقان بیان کرد: همچنین تا جایی که امکان دارد از معامله با اسناد قولنامه‌ای، دستی یا وکالتی پرهیز کنند، چرا که حجم کثیری از پرونده‌های حقوقی دادگستری را اختلافات ملکی و ثبتی ناشی از قولنامه های عادی و دست‌نویس تشکیل می‌دهد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/م

صدور ۵ هزار و ۳۰۰ برگ سند مالکیت کاداستری در جهرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار