معاون وزیر جهاد کشاورزی خبرداد؛

رفع موانع صادرات آبزیان به چین

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر وزیر جهاد کشاورزی به چین موانع و محدودیت صادرات آبزیان به این کشور برداشته شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نبی الله خون میرزایی معاون وزیر جهاد کشاورزی  دیروز در حاشیه جلسه بررسی موانع و مشکلات بخش صید، صیادی و آبزی پروری در شهرهای آبادان و خرمشهر در جمع خبرنگاران درباره برنامه شیلات کشور برای افزایش صادرات گفت: در حال حاضر بازار سازی جدیدی صورت گرفته و با توجه به پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا و تسهیلی که در این زمینه صورت گرفته است؛ در واقع یک بازار جدیدی برای فعالیت های صادراتی ما ایجاد شده است.

او افزود: در این جلسه در زمینه استقلال شهرستان، قرار شد تا با هم افزایی، درخواست فرماندار و با پیگیری از جانب ما تشکیلات شیلات منطقه آزاد اروند را به صورت مستقل و بر اساس ظرفیت های قانونی منطقه آزاد پیگیری کنیم.

رئیس کل شیلات کشور گفت: درباره انواع پرورش ها، تولید، و آبزی پروری، ایجاد اشتغال و پشتیبانی که از جهت ارائه تسهیلات متعهد به انجام شدیم و در زمینه سایر فعالیت هایی که در شهرستان آبادان انجام می شود، مقرر شد تا در زمینه بازدید فنی از اسکله ها و طرح هایی که بر روی صید منظور شده توسط نماینده عالی دولت در شهرستان و با حضور معاونت صید و اتحادیه ها جلسه ای تشکیل و با تعاملی خوب از تحمیل هزینه های بیش از سقف تحمل جامعه صیادی جلوگیری شود.

خون میرزایی ادامه داد:سال گذشته تراز تجاری و صادراتی مان بیش از برنامه بود، به طور تقریبی ۵۲۵ میلیون دلار تومان صادرات آبزیان را داشتیم و این در حالی است که تراز تجاریمان ۴۷۵ میلیون دلار بود و پیش بینی مان آن است که با توجه به افزایش ظرفیت تولید در کشور این رقم امسال افزایش یابد.

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره انجام صید ترال در کشور افزود: ترال یک روش صیدی است که برای برخی از گونه ها تنها روش قابل اجرا است؛ ما در ستون های مختلف آب در برخی موارد صید ترال انجام می دهیم مانند صید ترال سطحی برای صید ماهیان ریز، صید ستون میانی آب برای صید فانوس ماهیان و ترال کف نیز برای صید کف زیانی همچون میگو، لذا ترال یک روش صید است که متناسب با گونه هدف مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس کل شیلات کشور گفت: در آبادان از قبل کار آبزی پروری انجام می شده و اکنون نیز با توجه به تجربیاتی که طی سال های متمادی به دست آمده می توان گونه های جدیدی (همچون سیبس) و تجربیات جدید را در سطح وسیعی در این منطقه داشته باشیم.

خون میرزایی گفت: درباره ارائه تسهیلات به تولید کنندگان آن بخشی که به شیلات مربوط است را با نهایت تسهیل به انجام می رسانیم، البته آنچه در شهرستان ها تحت نظر نمایندگان عالی دولت انجام می شود در کارگروه های اقتصادی، اشتغال و رفع موانع تولید، سهم شیلات را به طور معمول در خوزستان فرمانداران منظور کرده اند و در این باره مساعدت لازم انجام شده است.

انتهای پیام/ د

صادرات آبزیان به چین

برچسب ها: صادرات ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.