استاندار آذربایجان شرقی خبر داد؛

زلزله به بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی در میانه خسارت زد

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مجموع ۳۰ واحد مسکونی صددرصد تخریب شده و بقیه ۵ الی ۷۰ درصد آسیب دیده‌اند، گفت: ۱۰۰۰ واحد مسکونی در زلزله بامداد امروز صدمه دیدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در پایان جلسه شورای مدیریت بحران در شهر ترکمنچای میانه، در جمع خبرنگاران با تسلیت جان باختن ۵ نفر از هموطنان در زلزله میانه، اظهار داشت: حدود ۵۰۰ مصدوم داشتیم که اغلب به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و فقط ۱۳ نفر بستری شده تحت درمان قرار دارند.

این زلزله ۵.۹ ریشتری در استان‌های همجوار هم احساس شده، ولی در آذربایجان شرقی در ۴ شهرستان زلزله صدماتی داشت که بیشترین خسارت در ترکمنچای و روستای ورنکش بود.

وی با بیان اینکه در شهرستان میانه، ۲۰ الی ۳۰ روستا آسیب دیدند، افزود: در شهرستان سراب هم از ۲۰ روستا گزارش آسیب ارسال شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مجموع ۳۰ واحد مسکونی صددرصد تخریب شده و بقیه ۵ الی ۷۰ درصد آسیب دیده‌اند، ابراز داشت: ۱۰۰۰ واحد مسکونی در زلزله بامداد امروز صدمه دیدند.

وی به تصمیمات ستاد مدیریت بحران در ترکمنچای با حضور وزیر صنعت اشاره کرد و افزود: در این جلسه تقسیم کار دقیق صورت گرفت که به عنوان مثال بنیاد مسکن، وظیفه آواربرداری، ارزیابی میزان خسارات و محیا کردن کانکس اسکان اضطراری را بر عهده دارد، جهاد باید آمار احشام تلف شده را استخراج کرده و پس از جمع آوری، دفع بهداشتی کند، هلال احمر تأمین اغذیه مورد نیاز زلزله زدگان را بر عهده دارد و سازمان‌های آب و برق و گاز در مورد اصلاح زیرساخت و وصل کردن انشعابات تلاش می‌کنند. برق وصل شده، آب مراحل نهایی وصل را طی می‌کند و گاز هم در دو نقطه ترکیدگی داریم که در دست اصلاح است.

پورمحمدی اقلام مورد نیاز زلزله زدگان را به دلیل سرمای بالای سراب و میانه، لوازم گرمایشی عنوان کرد و گفت: پتو و لباس گرم در اولویت است و مواد خوراکی و لوازم بهداشتی در اولویت است.

انتهای پیام/ف

بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی در زلزله میانه آسیب دیدند

برچسب ها: مسکن ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.