علوی: فیفا درباره میزبان بازی‌ها تصمیم می‌گیرد/ ۳ قسط از مطالبات ویلموتس را پرداخت کردیم

سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران نسبت به حواشی پرداخت دستمزد مارک ویلموتس واکنش نشان داد.

علوی: فیفا درباره میزبان بازی‌ها تصمیم می‌گیرد/ ۳ قسط از مطالبات ویلموتس را پرداخت کردیمبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران در برنامه ورزش و مردم بیان کرد: مهدی تاج، ریاست فدراسیون فوتبال در یکی - ۲ ماه به ویژه روز‌های اخیر تلاش گسترده‌ای برای تامین منابع مالی پرداخت دستمزد کادرفنی تیم ملی انجام داد.

او افزود: در روز‌های اخیر مباحث مختلفی در سطح رسانه‌های خارج از کشور مطرح شد که در حقیقت می‌خواهم از همراهی رسانه‌های داخلی در ۲ موضوع تشکر کنم. ابتدا بحث پرداخت حقوق مربیان تیم ملی که آرامش و همراهی رسانه‌های داخل کشور خیلی به ما کمک کرد تا فضا به شکل خوبی پیش برود. موضوع دوم بحث مربوط به محل میزبانی عراق از تیم ملی فوتبال کشورمان است. عمده اخبار رسانه‌های خارجی در این ۲ موضوع عاری از واقعیت بود.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا این فدراسیون میزبانی عراق در بصره را تائید کرده یا خیر، گفت: موضع تائید یا تکذیب در اختیار فدراسیون فوتبال ایران نبود و این موضوع در اختیار فدراسیون جهانی است. اگر یادتان باشد ۲۹ مرداد فیفا پس از اعزام متوالی ناظرانش اعلام کرد بازی‌های عراق در بصره برگزار شود. به همین دلیل بازی عراق با هنگ کنگ در این شهر برگزار شد، اما پس از آن با توجه به اتفاق‌هایی که در عراق افتاد، شایعاتی درباره تغییر احتمالی محل برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال عراق با ایران منتشر شد. توافق ایران با عراق به هیچ وجه صحت نداشته و عاری از واقعیت بود چرا که فیفا باید درباره میزبان بازی تصمیم می‌گرفت.

علوی تصریح کرد: امروز (جمعه) سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اعلام کرد کشور اردن و شهر امان به عنوان کشور ثالث محل برگزاری این بازی است. البته همچنان منتظر نامه فیفا هستیم. با این وجود به دلیل اینکه مباحث مربوط به اعزام تیم ملی از مدتی قبل در سازمان تیم‌های ملی، امور بین الملل و سایر بخش‌های فدراسیون در حال پیگیری بوده، خوشبختانه کار‌های مربوط به دریافت روادید اردن و سایر مسائل مرتبط انجام شده است. تیم ملی در زمان مقرر به اردن اعزام می‌شود و هیچ مشکلی وجود ندارد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات مارک ویلموتس گفت: این موضوع به صورت کامل از سوی ریاست فدراسیون پیش رفت و تامین منابع صورت گرفت. پس از این اقدام پول به یکی از کشور‌های همسایه (امارات) ارجاع شد تا به حساب ویلموتس در بلژیک منتقل شود که در آن کشور چنین اتفاقی رخ نداد. خوشبختانه با تلاش‌ها و ارتباط‌های انجام شده فدراسیون توانست حساب دیگری را در یک کشور دیگر (ترکیه) افتتاح کند.

او افزود: سه قسط قرارداد ویلموتس از سوی ریاست فدراسیون با همراهی صمیمانه وزارت ورزش و جوانان تامین شده و انشاالله به زودی مراحل مربوطه انجام می‌شود. به صراحت می‌گویم با وجود اینکه رئیس فدراسیون برای برگزاری مجمع انتخاباتی فوتسال در مشهد حضور دارد، اما در یک هفته اخیر تماس‌های متعددی با سرمربی تیم ملی داشته و تمام برنامه‌ها را به سازمان تیم‌های ملی و سرپرست تیم ملی (محمدرضا ساکت) ارائه کرده است تا این بحث هم به خوبی طی شود.

علوی ادامه داد: خوشبختانه ویلموتس هم در این مدت همراهی صمیمانه‌ای با فدراسیون و فوتبال ایران داشته است. در یکی دو روز اخیر اخبار قابل توجهی از سوی ریاست فدراسیون در اختیار مردم کشورمان قرار می‌گیرد. خیال همه علاقه‌مندان به فوتبال راحت باشد. همانگونه که نگرانی‌ها نسبت به محل برگزاری تیم ملی با عراق رفع شد موضوع پرداخت مطالبات ویلموتس هم به خوبی انجام می‌شود و سه شنبه هم تیم ملی به اردن می‌رود.

او تصریح کرد: می‌دانید در گذشته می‌توانستیم خیلی از مطالبات مالی مان را از فیفا دریافت کنیم، اما مطالبات ویلموتس بدون کمک گرفتن از فیفا تامین شد. پیگیر نامه مان هم برای دریافت مطالبات از سوی فیفا خواهیم بود.

علوی درباره اینکه آیا بحث سفر اینفانتینو به ایران برای تماشای یکی از بازی‌های لیگ برتر با حضور بانوان صحت دارد یا خیر، گفت: اجازه بدهید با توجه به اینکه تمرکز تیم ملی به صورت کامل روی مباحث تیم ملی بود در زمان مقرر درباره این موضوع نظر رسمی مان را ابراز کنیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پایان تصریح کرد: ۲ تیم ملی دیگر مان این روز‌ها مسابقات مهمی در پیش دارند. تیم ملی جوانان در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا با نپال بازی می‌کند که انشاالله مردم این تیم را همراهی کنند. تیم ملی ساحلی هم در نیمه نهایی جام بین قاره‌ای با امارات بازی دارد و امیدوارم دعای خیر مردم مانند همیشه پشت این ملی پوشان باشد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار