آخرین وضعت شهر سنگ کرمانشاه

عضو هیات مدیره خانه معدن استان کرمانشاه درباره آخرین وضعت شهر سنگ کرمانشاه گفت : هنوز هیچ خبر خاصی در این زمینه نیست و بعید است اقدام عملی برای راه‌اندازی شهر سنگ صورت گرفته باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حیدر زرافشانی عضو هیات مدیره خانه معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه از چند سال قبل راه‌اندازی شهر سنگ برای کرمانشاه مطرح شده، گفت : راه‌اندازی این مرکز بسیاری از مشکلات واحد‌های فعال در عرصه سنگ را مرتفع می‌کند.

او از مشکلاتی که واحد‌های سنگ تزئینی در زمینه‌های مختلف دارند هم یاد کرد و گفت : برخی واحد‌های سنگ‌بری هنوز از نظر برق، دفع نخاله‌ها، دفع پساب، مسائل محیط زیست و... مشکل دارند و اگر شهر سنگ تاسیس شود ارائه خدمات و زیرساخت‌ها برای واحد‌ها تجمیع خواهد شد.

عضو هیات مدیره خانه معدن کرمانشاه گفت: به علاوه بسیاری از واحد‌های سنگ‌بری دارای تجهیزات فرسوده با استهلاک زیاد و بازدهی کم هستند و اگر در یک محل مشخص تجمیع شوند امکان جذب سرمایه‌گذار برای کمک به آن‌ها بیشتر خواهد بود.

 زرافشانی گفت: اگر شهر سنگ راه‌اندازی شود، وضعیت حمل و نقل که اکنون برای برخی واحد‌های سنگ‌بری دچار مشکل است، بهتر خواهد شد.

او گفت: شهر سنگ، واحد‌های سنگ بری را از این پراکندگی و به هم ریختگی هم نجات می‌دهد.

عضو هیات مدیره خانه معدن کرمانشاه گفت: باید برای این شهر سنگ بخش‌های مختلفی مانند انبارسنگ، واحد فرآوری مدرن، نمایشگاه دائمی عرضه محصولات، محل بارگیری و تخلیه و... در نظر گرفته شود.

زرافشانی درباره مکان احتمالی این شهر سنگ گفت: ما در دو منطقه هرسین (مرمریت) و اسلام آبادغرب (لایمستون) ظرفیت قابل توجهی از معادن سنگ تزئینی داریم که شهر سنگ بهتر است در نزدیکی این معادن باشد.

او گفت: دسترسی به سیستم حمل و نقل خصوصا حمل و نقل ریلی را نیز باید مد نظر قرار داد که می‌تواند بر کاهش هزینه‌ها اثر بگذارد.

 زرافشانی گفت: محل شهر سنگ باید دسترسی مناسبی هم به بازار‌های صادراتی و بازار‌های داخلی فراهم کند .

 

 

انتهای پیام/د

راه‌اندازی شهر سنگ

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار