بیمارستان بروجن دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار بروجن گفت: تا کنون ۸۰ درصد تجهیزات بیمارستان بروجن نصب شده و تا دهه فجر امسال قابل بهره‌برداری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسود ملکی فرماندار بروجن گفت: روند اجرایی طرح‌های مختلف شهرستان و میزان پیشرفت فیزیکی آن‌ها به عنوان مطالبه‌های مردم به صورت مستمر رصد و پیگیری می‎شود.

او با بیان اینکه امسال ۳۲۰ میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی این شهرستان اختصاص یافت افزود: این مبلغ برای ۲۴۰ طرح عمرانی این شهرستان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و توازن ابلاغ و جذب شد.

ملکی اضافه کرد: جاده چهار خطه بروجن به شهرکرد، بیمارستان بروجن، مسأله آب در بخش‌های مختلف آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی، شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب شهرها، کشاورزی، دامپروری، اشتغال، تنظیم بازار، نظارت بر واحد‌های خدماتی صنفی و برگزاری انتخابات اسفند سال‌جاری جزو مهمترین مسایل روز در شهرستان بروجن است.

او ادامه داد: روند احداث ساختمان بیمارستان بروجن به طور کامل انجام و تا کنون ۸۰ درصد تجهیزات آن نصب شده و تا دهه فجر سال‌جاری قابل بهره‌برداری است.

ملکی اظهار داشت: در برخی طرح‌ها مانند جاده چهار خطه بروجن به شهرکرد با وجود تلاش‌های صورت گرفته، کوتاهی‌هایی هم از سوی پیمانکار وجود داشت.

او بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده علاوه بر رفع مشکلات این جاده، سه کیلومتر از طول مسیر باقیمانده است که این محور تا دهه فجر امسال بهره‌برداری خواهد شد.

فرماندار بروجن گفت: مساله آب از مهمترین دغدغه‌ها و مطالبه‌های مردم و مسئولان شهرستان بروجن است به طوری که بخش مرکزی هم‌اینک خشک‌ترین نقطه این شهرستان با دربرگیری ۷۰ درصدی جمعیت در چهار شهر بروجن، فرادنبه، سفیددشت و نقنه بود آسیب‌های فراوانی دیده است.

او افزود: زمین‌های کشاورزی و حوزه دامپروری این مناطق هم به لحاظ خشک‌سالی‌های دهه اخیر خسارت‌های زیادی دیده و بایر شده است.

ملکی اضافه کرد: دو هفته قبل از طریق ویدئو کنفرانس جلسه‌ای با حضور مسئولان ملی و استانی بخش آب برگزار و مقرر شد برای شهر سفیددشت از طریق تملک، اجاره و حفر چاه اقدام کنند.

اوادامه داد: هم اکنون ۵۰ درصد آب آشامیدنی شهر سفیددشت با تانکر و به صورت سیار تأمین می‌شود.

ملکی اظهار داشت: در خصوص شهر فرادنبه علاوه بر کمیت، نسبت به کیفیت آب آشامیدنی ایراداتی وجود داشت که قرار شد شبکه انتقال هفت هزار و ۵۰۰ متری و شبکه داخلی ۲۷ کیلومتری آن در سریع‌ترین زمان ممکن اصلاح شود که اکنون در حال انجام است.

او گفت: در شهر بروجن به خاطر برابری مصرف و تولید آب، در صورت کم شدن و یا خشکیدگی حتی یکی از چاه‌ها تأمین آب، با مشکل مواجه می‌شویم.

ملکی تأکید کرد: در همین راستا دستور حفر ۲ چاه جدید آب آشامیدنی و نصب دستگاهی برای رفع بوی نامطبوع تصفیه‌خانه فاضلاب بروجن صادر شد.

او افزود: همچنین برای توسعه شبکه جمع‌آوری شهر‌های گندمان و بلداجی دستور‌های لازم از سوی مسئولان شرکت آب و فاضلاب کشور صادر شده است.

فرماندار بروجن ادامه داد: در یک سال و نیم گذشته سهم این شهرستان از تسهیلات اشتغالزایی ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

اواضافه کرد این در حالی است که در این مدت ۳۱۵ میلیارد ریال از منابع تسهیلات اشتغال خانگی، روستایی و فراگیر شهری برای افزون‌بر ۳۵۰ طرح و اشتغالزایی ۹۸۰ نفر جذب شد.

انتهای پیام/ز

۵۰ درصد آب آشامیدنی سفیددشت با تانکر تأمین می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار