سمپاشی مراتع فنوج علیه ملخ صحرایی

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰ هکتار از مراتع فنوج از ابتدای آبان تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، غلامحسین تیموری مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بدنبال اعلام گروه‌های رصد و ردیابی ملخ مبنی بر هجوم دستجات جدید ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان با تجهیز ناوگان مبارزه در شهرستان‌ها مبارزه شیمیایی علیه این آفت مهاجم در فنوج آغاز شده است.

او ادامه داد: ملخ‌ها بصورت دستجات پروازی از سمت پاکستان به سیستان و بلوچستان وارد و به طور مداوم در حال جابجایی هستند که این امر کار مبارزه را سخت کرده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه رصد ودیده بانی توسط نیرو‌های سازمان در سراسر استان ادامه دارد اظهار داشت: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.

این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف ازجمله جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می‌شوند.

انتهای پیام/گ

سمپاشی مراتععلیه ملخ صحرایی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار