پیش بینی برداشت ۲۵ هزار تن ذرت در رامهرمز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز با اشاره به برداشت ذرت از اراضی این شهرستان گفت: پیش بینی می‌شود ۲۵ هزار تن از این محصول برداشت شود.

سید مهرداد میرسالاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمزدر گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با بیان اینکه میزان اراضی زیر کشت ذرت در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۴ برابر افزایش یافته گفت: یکی از دلایل اصلی آن برنامه ریزی مناسب آبیاری به روش نوین آبیاری قطره‌ای در بیش از نیمی از سطح کشت شده است.

او افزود: نزدیک به دو سوم از ان اراضی برای اولین بار بعد از اجرای طرح رهبری و انتقال به کشاورزان به زیر کشت محصول تابستانه ذرت علوفه‌ای رفته است.

میرسالاری با بیان اینکه برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح ۴۵۰ هکتار از اراضی شهرستان رامهرمز در حال انجام است، اظهار داشت: میانگین برداشت ذرت علوفه‌ای ۵۵ تن در هکتار برآورد شده است که پیش بینی می‌شود تا پایان برداشت ۲۵ هزارتن ذرت علوفه‌ای از این سطح برداشت شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: ذرت علوفه‌ای یکی از محصولات مهم در این شهرستان بوده که در بخش خوراک دام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز ادامه داد: تولید ذرت علوفه‌ای علاوه بر تامین نیاز این شهرستان به دیگر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نیز ارسال می‌شود.

انتهای پیام/گ

برداشت ذرت در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار