شهردار اهواز:

آلودگی، تنها ثمره صنعت نفت برای اهوازی ها است

شهردار اهواز تنها ثمره صنعت نفت برای اهوازی ها را آلودگی دانست و گفت: این شرکت نفت مانع توسعه کلانشهر اهواز است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، موسی شاعری شهردار اهواز در آیین بهره برداری از مجموعه فرهنگی، ورزشی غدیر در منطقه کوی علوی اهواز با انتقاد از فعالیت‌های شرکت نفت در این کلانشهر گفت: برخی از پروژه‌های عمرانی آغاز شده در اهواز به بهانه قرار گرفتن در حریم شرکت مناطق نفتخیز جنوب متوقف می‌شود، لذا از استاندار خوزستان تقاضا داریم که مانند گذشته برای اجرای شرکت نفت به تعهدات خود در اهواز ما را یاری کند.

او بیان داشت: انتظار می‌رود شرکت نفت برای توسعه اهواز همکاری کند، نباید یک مجموعه مانند شرکت نفت منابع خوزستان و کلانشهر اهواز را استخراج کند و سپس هیچ تعهدی برای خود قائل نباشد. شرکت نفت گاهی حتی اجازه روکش آسفالت یک خیابان را هم نمی‌دهد.

شاعری ادامه داد: سهم شهرداری اهواز از حق آلایندگی مصوب شده و شرکت نفت باید آن را پرداخت کند تا از محل آن پروژه‌های مهم مانند متروی اهواز تکمیل شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: بخش‌هایی از اهواز با شاخص‌های یک کلانشهر فاصله دارند که برای جبران این کاستی‌ها به اعتبارات بیشتری نیاز داریم، زیرا درآمد‌های شهرداری پاسخگوی هزینه‌های شهر نیست.

شهردار اهواز با بیان اینکه در هفته‌های گذشته با حضور نماینده، ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، از مناطق کمتر توسعه یافته شهر اهواز بازدید شد اظهار داشت: شهرداری اهواز توسعه متوازن و همه جانبه شهر را مد نظر قرار دارد تا مناطق مختلف باهم رشد کنند.

موسی شاعری در خصوص فرهنگسرای غدیر در ادامه افزود: مجموعه فرهنگی ورزشی غدیر دارای ۲ سالن ورزشی ویژه فوتسال و رختکن، و ۱۲ کلاس آموزشی در گام نخست است؛ همچنین در گام دوم امکاناتی از قبیل سالن بدنسازی، سالن آمفی تاتر و همایش، بخش اداری، کتابخانه، گالری عکاسی و نقاشی، رستوران،۶ کلاس آموزشی و توقفگاه به مساحت۲ هزار ۴۰۰ متر احداث و تجهیز می‌شود.

او با بیان اینکه در ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی غدیر تلاش شده تا استاندارد‌ها رعایت شود اظهار کرد: هم اکنون مجموعه‌های فرهنگی کوی آخر آسفالت، کوی فرهنگیان، کوی ملاشیه و پردیس در حال تکمیل بوده و به زودی عملیات تجهیز این مجموعه‌ها آغاز تا مورد استفاده شهروندان این مناطق قرارگیرند.

کار ساخت گام نخست مجموعه فرهنگی و ورزشی غدیر در سال ۹۵ در زمینی با عرصه چهار هزار و ۲۰۰ مترمربع و اعتبار ۴۲ میلیارد ریال آغاز شده بود که امروز در آیینی با حضور امام جمعه اهواز، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/گ

صنعت نفت باید پاسخگوی آلودگی اهواز باشد

برچسب ها: شهرداری ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.