در تیتر امشب مطرح شد؛

دهک های ۴ تا ۷ مورد هدف طرح مسکن ملی هستند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:دهک های ۴ تا ۷ مورد هدف طرح مسکن ملی است و برای ۳ دهک پایین، مسکن محرومین در نظر گرفته شده است.

دهک های ۴ تا ۷ مورد هدف طرح مسکن ملی هستندبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمودزاده سرپرست امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در برنامه تیتر امشب در خصوص جزئیات طرح اقدام ملی مسکن گفت: در طرح اقدام ملی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای گروه متوسط و پایین در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۳ نوع واگذاری زمین در این طرح تعیین شده که  روش اول واگذاری ۹۹ ساله در شهرهای کوچک، روش دوم  زمین طرح های مشارکتی به تعداد تعداد محدود برای دهک های بالاتر و روش سوم که عمده طرح را شامل می شود واگذاری بر اساس قیمت بلند مدت و اقساطی زمین است.

محمودزاده با اشاره به ۳ نوع تسهیلات این طرح گفت: مدل اول ، تسهیلات بافت فرسوده، مدل دوم، تسهیلات  صندوق مسکن یکم و مدل سوم  تسهیلات از منابع داخلی بانک های عامل به میزان ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان است.


بیشتر بخوانید: سریال ادامه دار مسکن مهر با نام طرح اقدام ملی مسکن/ آیا ساخت ۴۰۰ هزار واحد تا سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد؟


این مقام مسئول تاکید کرد: در طرح اقدام ملی ۴ شرط برای متقاضی در نظر گرفته شده که عبارت است از  نداشتن سابقه ملک مسکونی، استفاده نکردن از امکانات دولتی، تاهل سرپرست خانوار و  سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا.

وی تصریح کرد: دهک ۴ تا دهک ۷ مورد هدف این طرح است.

محمودزاده در خصوص تسهیلات این طرح گفت: اقساط وام ۷۵ میلیون یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، تسهیلات

۱۰۰ یک میلیونی و یک میلیون و ۱۰۰  تا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

وی تصریح کرد: متقاضیان باید ۳۰ درصد هزینه ساخت حساب باز کنند و با توجه به پیشرفت طرح واریز های بعدی انجام می شود.

این مقام مسئول گفت:سامانه از امروز بارگذاری شد و ۲ روز فرصت هست تا متقاضیان شرایط ثبت نام رامطالعه و مدارک آماده کنند و ثبت نام از ۲ روز دیگر در ۳ استان و ظرف روزهای آینده در ۱۰ استان انجام می شود.

وی افزود: در این طرح بر اساس ظرفیت و میزان زمین هر استان ثبت نام می کنیم در واقع به صورت تقاضا محور ثبت نام انجام گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده برای ثبت نام شهرهای جدید اطرف تهران اعلام عمومی می شود.

وی تصریح کرد: برای دهک های اول تا سوم ،مسکن محرومین در نظر گرفته شده که زمین رایگان ارائه می شود و دستگاه های حمایتی  متقاضیان را متقبل می شوند.

محمودزاده افزود: همچنین برای خانه دار شدن کارمندان و  کارگران تفاهمنامه هایی با دستگاه های مختلف  امضا شده است.

وی تاکید کرد: تولید مسکن باید یک اتفاق دائمی باشد و ما  برنامه های بلندمدت و میان مدت در این خصوص داریم.

در ادامه رهبر رئیس انجمن انبوه سازان تصریح کرد: بازپرداخت اقساط این وام ها برای بسیاری از افراد سخت است و باید مدت بازپرداخت به ۲۰ تا ۲۵ سال افزایش یابد تا میزان اقساط کمتر شود.

وی ادامه داد: مردم در طرح مسکن مهر آورده کمی داشتند و اگر در طرح مسکن ملی برای هر واحد ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان آورده نیاز باشد شاید برخی افراد نتوانند اقدام به خرید کنند.

رئیس انجمن انبوه سازان در خصوص طرح بازآفرینی شهری گفت: باید در زمینه بافت‌های فرسوده مطالعه بیشتری شود و شرایطی برای مردم فراهم کنیم که با رضایت و بدون نگرانی در طرح مشارکت کنند.

مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه برنامه، به اهمیت نوسازی بافت‌های فرسوده اشاره و تاکید کرد: در این بافت‌ها برای تولید مسکن امکانات خوبی به لحاظ زیر و روبنایی وجود دارد، که متاسفانه تا امروز استفاده درستی از  آن‌ها نشده است.

وی افزود: در مدت دولت ۱۱ و دوازدهم اگر اهتمام ویژه‌ای در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده شده بود ما ظرفیت ساخت سالانه ۱۰۰ هزار واحد را داشتیم.

این نماینده مجلس گفت: آنچه مهم است تا مزایا و مشوق‌های لازم برای اجرای این طرح فراهم نکنیم استقبال زیادی از طرح نخواهد شد.

کیان پور ادامه داد: باید ارزش افزوده‌ای در نوسازی بافت‌های فرسوده عاید متقاضیان شود و محله ها را نوسازی کنیم، نه فقط یک سازه یا واحد را.

وی افزود: نرخ تسهیلات حداکثر باید ۹ درصد باشد تا برای متقاضیان اقتصادی شود. منابعی که از بازپرداخت اقساط مسکن مهر در اختیار بانک مسکن است باید برای اجرای طرح بازآفرینی شهری به کار گرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه و شهرسازی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
سلام این طرح بیشتر به درد کارمندان می خورد کارگری که نه امنیت شغلی دارد و سه ماه سه ماه قرار داد میبندند نه حقوق درست حسابی دارد که ماهی یک و پانصد به قسط خونه بریزد پس تو این گرونیها چی بخورد چی بپوشد و... به خدا کارگران همین ۳۰ میلیون را ندارند تو بانک سپرده گذاری کنند بیشترشون چهار پنج میلیون پس انداز دارن اگه بیکار شدند اونو بخورند و...(حالا بماند که کارگران فصلی تو این طرح هیچ جایگاهی ندارند) وضعیت زندگی کارگران خیلی وخیم است چرا کسی صدای اینها را نمیشنود؟
آخرین اخبار