تلاش فرانسه برای ساخت ۶ رآکتور هسته‌ای پیشرفته

روزنامه فرانسوی لوموند بر اساس اسنادی محرمانه گزارش داد فرانسه به دنبال ساخت ۶ رآکتور هسته‌ای پیشرفته دارای مهندسی پیچیده و ویژگی‌های ایمنی، با هزینه‌ای معادل دستکم ۴۶ میلیارد یورو است.

تلاش فرانسه برای ساخت ۶ رآکتور هسته‌ای پیشرفتهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از لوموند، این روزنامه فرانسوی بر اساس اسنادی محرمانه گزارش داد فرانسه به دنبال ساخت ۶ رآکتور هسته‌ای پیشرفته با هزینه‌ای معادل ۴۶ میلیارد یورو است.

شرکت برق فرانسه تخمین زده است که ساخت ۶ راکتور هسته‌ای پیشرفته مدل ای‌پی‌آر در این کشور دستکم ۴۶ میلیارد یورو (یک میلیارد دلار) هزینه در بردارد.

این در حالی است که لوموند چندی پیش گزارش داده بود فرانسه تا سال ۲۰۲۱ میلادی چندین نیروگاه هسته‌ای جدید خواهد ساخت.

مدیرعامل شرکت بـرق فرانسه در مصاحبه با لوموند گفته بود: «تصمیم برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید، زمانی اتخاذ می‌شود که مقامات سیاسی فـرانسه تصمیم برای ساخت این مراکز را بگیرند.» (بیشتر بخوانید)

روزنامه فرانسوی لوموند در شماره روز شنبه خود در این زمینه نوشت که این تخمین در سندی محرمانه در پایان ماه جولای (تیر ماه) به هیئت مدیره شرکت برق دولتی فرانسه ارائه شد.

هر راکتور براساس نوع ساخت به صورت جفتی به حدود ۲۰ سال زمان و ۷.۵ میلیارد تا ۷.۸ میلیارد یورو هزینه نیاز دارد.

بر اساس این گزارش، مدل ای‌پی‌آر جدیدترین نسل راکتور ساخت فرانسه و دارای مهندسی پیچیده و ویژگی‌های ایمنی پیشرفته است که پس از حادثه برای نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در ژاپن مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
۴۶ میلیارد یورو (یک میلیارد دلار) !!!!!!
آخرین اخبار