رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان سمنان خبرداد؛

افزایش نظارت‌ها برای مبارزه با ورود کالای قاچاق به بازار سمنان

صیادجو گفت: نظارت دستگاه‌های اجرایی مربوط از بازار عرضه و تقاضا سمنان برای مقابله و مبارزه با ورود کالای قاچاق افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اکبر صیادجو رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان سمنان گفت: عوامل متعددی در یک سال گذشته در رکود بازار لوازم خانگی و دیگر واحد‌های صنفی استان سمنان نقش داشتند و تاثیر ورود کالای قاچاق و بی‌‍‌کیفیت در کاهش درآمد بازاری‌ها در یکسال اخیر کم نبوده است.

او افزود: میزان عرضه کالای قاچاق براساس برآورد‌های انجام شده در بازار لوازم خانگی در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش محسوس داشته است و روند مطلوب مبارزه با قاچاق کالا در استان باید شدت گیرد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان سمنان ادامه داد: رسیدگی به تخلف‌های عرضه کالای قاچاق و مهار آن در دولت دوازدهم در مقایسه با دولت‌های دیگر قابل مقایسه نیست و نگاه بازاری‌ها نسبت به کاهش فراوانی کالای لوازم خانگی قاچاق مثبت است.

صیادجو تصریح کرد: رکود در بازار عرضه و تقاضای سمنان همچنان وجود دارد و با رفع مشکلات معیشتی و عبور از تحریم، رونق به بازار برمی‌گردد.

او اضافه کرد: وجود فشار‌های خارجی، اقشار مردم را از خرید کالا‌های غیرضروری و تجملی بازداشته است و در یکسال گذشته بازار واحد‌های صنفی غیراقلام غذایی چندان رونق ندارد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان سمنان گفت: واحد‌های صنفی و اتحادیه‌ها در بازار هم نیازمند حمایت است و با رفع مشکلات زیرساختی در بخش‌های مختلف می‌توان برای توسعه اقتصادی در مرکز استان سمنان اقدام کرد.

یک‌هزار و ۳۰۰ اتحادیه و واحد صنفی در کشور وجود دارد، بازاریان ۱۷ تا ۱۸ درصد در درآمد ناخالص ملی نقش دارد.

انتهای پیام/ح

یک‌هزار و ۳۰۰ اتحادیه و واحد صنفی در کشور وجود دارد

برچسب ها: قاچاق ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار