نماینده مردم تهران گفت: شخص جایگزین در سفارت روسیه باید خط صحیح روابط دو کشور را بداند.

سفیر ایران در روسیه باید خط صحیح مناسبات را بندندبه گزارش  خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در جلسه علنی نوبت صبح امروز پارلمان در مخالفت با درخواست استعفای کاظم جلالی به منظور تصدی به عنوان سفیر ایران در روسیه، اظهار کرد: نمایندگان با شخصیت آقای جلالی و نقش او در زمینه بررسی طرح‌ها و لوایح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آشنا هستند و او رویکرد‌های خوبی در برابر مواضع افراطی داشته داست.

او افزود: خواستگاه رای آقای جلالی اصلاح طلبی بوده هرچند که در تشکیل فراکسیون مستقلان ولایی نیز موفق عمل کرده است، لذا او از پختگی لازم برخوردار بوده و باید تجربه او به مجلس بازگردد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: باید دید آیا صلاح است که مدیریت مرکز پژوهش‌های مجلس اسلامی برای ۶ یا ۷ماه آینده تغییر کند و ساختار آن ضعیف شود.

او ادامه داد: آقای پناهی اولین سفیر مسلط به زبان روسی در کشور روسیه بوده‌اند و نقش به سزایی در ارتقای سطح مناسبات ایران و روسیه داشته‌اند، لذا آقای ظریف و رئیس جمهور با تیز هوشی خاصی جلالی را برای سفارت روسیه انتخاب کردند، مناسبات راهبردی بین ایران و روسیه منجر شد اتحادیه اوراسیا را تشکیل دهیم و فرد جایگزین در سفارت این کشور باید خط صحیح مناسبات ایران و روسیه را بداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار