در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات جدید از نظر کارشناسان در مورد نحوه قتل میترا استاد/ وکیل نجفی: هنوز زمان دادگاه مشخص نیست

وکیل محمد علی نجفی گفت: نظریه جدید کارشناسی دادگاه ابهاماتی دارد که طی لایحه‌ای این موارد را به دادگاه اعلام کرده ایم.

وجود ابهامات زیاد در گزارش کارشناسی صحنه قتل میترا استاد/زمان برگزاری مجدد دادگاه ابلاغ نشده استحمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نظریه جدید کارشناسی دادگاه در خصوص پرونده موکلش اظهار کرد: گزارش کارشناسی جدید دارای ابهاماتی است که ما طی لایحه‌ای تمام موارد ابهام را به دادگاه تقدیم کردیم و دادگاه تصمیم خواهد گرفت که رفع ابهام کند و در این صورت کارشناسان باید یک بار دیگر نظر خود را اعلام کنند.


بیشتر بخوانید؛ نجفی بخشیده شد/شهردار اسبق اعدام نمی شود


وی افزود: مطلب دیگری که در نظریه جدید کارشناسان آمده است که گلوله ابتدا به دست خورده و با زاویه و غیر مستقیم به قفسه سینه برخورد کرده است که با نظریه قبلی تفاوت دارد.

وکیل نجفی گفت: در گزارش جدید اعلام شده است که اولا گلوله با زاویه به بدن مقتوله برخورد کرده و دوما زاویه دار است.

گودرزی افزود: با توجه به اینکه اسلحه کالیبر ۹ میلی متر اسلحه‌ای پرقدرت است بعد از شلیک گلوله به قفسه سینه باید از بدن خارج شود در صورتی که در صحنه قتل مشاهده شده که گلوله در بدن مقتوله باقی مانده است که نشان می‌دهد قدرت گلوله در مسیر حرکت گرفته شده است.

وی ادامه داد: کارشناسان اعلام کرده اند که مقتوله قبل از شلیک گلوله به سمت عقب حرکت کرده است و نزدیک وان گلوله به او اصابت کرده است که این نظر با صحنه قتل مغایرت دارد، زیرا اگر چنین اتفاقی رخ داده بود باید وان حمام پر از خون می‌شد در صورتی که کف حمام پر از خون است و تنها چند قطره خون در وان وجود دارد که با نظر کارشناسان تعارض داد.

وکیل نجفی بیان کرد: ایراد دیگری که می‌توان به نظریه کارشناسی گرفت این است که هر کارشناس باید در مورد حوزه کاری خود اعمال نظر کند، به عنوان مثال کارشناس اسلحه باید در مورد نحوه شلیک نظر دهد و کارشناس پزشکی قانونی در رابطه با آسیب‌های وارده بعد از شلیک اعلام نظر کند، در صورتی که در این گزارش تمام کارشناسان به صورت جمعی اعلام نظر کرده اند.

گودرزی گفت: این گزارش نشان می‌دهد که تفکیک نظر کارشناسان اعمال نشده و همین موضوع باعث شده که گزارش کارشناسی از اعتبار لازم برخوردار نباشد.

وی ادامه داد: ایراد بعدی این است که از مجموع ۶ کارشناس تعیین شده از سوی دادگاه، یک کارشناس نظری نداده است و فقط ۵ نفر اعلام نظر کرده اند.

وکیل نجفی درباره زمان رسیدگی مجدد به پرونده در دادگاه گفت: هنوز وقت رسیدگی به ما اعلام نشده است، اما در اینکه در آذرماه دادگاه تشکیل می‌شود، شکی نیست.

گودرزی افزود: قاضی کشکولی رسیدگی کننده به پرونده گفته است که دادگاه به صورت علنی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده نجفی شهردار اسبق تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۶ آذر ۱۳۹۸
باشه بابا نجفی لابد نگران وجهه ی ادم کشانه ی خودش شده میخواد عنوان قاتلو از رو خودش برداره ....باشه بابااااا
Iran (Islamic Republic of)
هنری
۰۶:۳۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
جناب نجفی اصلا قاتل نیست چون گلوله اصلا ازاسلحه ایشان شلیک نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
اول اعدام رو منتفی کردن بعدهم قتل رو ازش میندازن بعد هم جرمشو در حد یکی دوسال میکنن که اونم با وسیقه و اینکارا کلا بیرون از زندان میگذره
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۷:۴۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
والله هستند هزاران نفر بدبخت که در نزاع های خیابانی فقط طرف را هل داده طرف خورده زمین سرش بجایی برخورد کرده مرده ضارب قاتل شده حکم اعدامش تایید شده عجب یک بوم چند هواییه.حالا میگن ایشون قتل عمد انجام نداده مقصر خانم استاد بوده اگر دستش را جلو تیر گرفته تیر کمونه کرده و به خانم استاد خورده و اگر این کار را نمی کرد و راحت می ایستاد تا نجفی تیر شلیک کندمستقیم می خورد به لیف حمام که اونور حمام اویزان بوده. پس خانم میترا استاد خودش قاتله و باید مجازات بشه.ببین .وکیل ببین اقای نجفی به هر حال یک ذره وجدان که داری ازاد هم بشی با فیلمسازی بیگناه هم بشی به هر حال طرف را کشته ای و خواب خوش نداری دعا کن بکشنت مگر نه خودکشی می کنی توهم که سابقه اش را داری حتما خودکشی می کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۸
چی داری میگی...اصلا اسلحه ای در کار نبوده ...همش شایعست....نجفی اصلا اون لحظه خونه هم نبوده... چقدر ظلم آخه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
ای بابا این که هنوز زندست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
یارو طرف رو کشته وکلیش الان دنبال سوراخ رو دیوار و چرا گلوله از بدن بیرون نزده و چرا خون مقتول تو وان نپاشیده و خون چرا کم ریخته و چرا مقتول موقع شلیک دستش رو احتمالا جلوی اسلحه گرفته و اصلا چرا با شلیک گلوله مقتول مرده می گرده تا مثلا بگوید تیم کارشناسی کارش رو بلد نیست و باید این شخص آزاد بشه چون اسلحه خودش شلیک کرده فقط موقع شلیک دست قاتل بوده.
واقعا کاش آیا وکلا هم مانند پزشکان یا روسای جمهور یا نمایندگان مجلس قسمی چیزی داشتند که در راستای عدالت واقعی پیگیری کنند نه تعیین تکلیف برای قانون و پول بیشتر از حق و فرار از عدالت قاتلین و فاسدین
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۴:۰۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
والله این پلیس ها فقط تو فیلم ها زبل اند.
یک قتل ساده رو هنوز نتوانسته اند ببندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
کسی که صلاحیت قاضی شدن رو نداره صلاحیت وکیل شدن رو هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۴۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
احتمالا در ادامه دادرسی ، اسلحه و گلوله ها و خانم استاد مجرم هستند .
چرا اسلحه همراه آقای نجفی آمد؟!
برفرض که آقای نجفی گلوله ها را رها کرد ، گلوله ها چرا رفتند و خانم میترا استاد را کشتند ؟!
اصلا چرا خانم میترا استاد باید اینقدر آقای تجفی را عصبانی کند ؟! این کار او در واقع خودکشی و در نتیجه آقای نجفی بیگناه است !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
بابا اصلا بگید اجنه قاتل بوده تا ماجرا تمام بشه.این همه صغرا و کبرا نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
خسته نشدین اینقد از نجفی گفتین؟بابا بیخیال شین مردم حوصله این چیزا رو ندارن
Germany
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
مال حرا م چه کارها که نمی کند قتل ، جنایت ، دروغ شهوترانی و....همه از کارکرد های کسب مال حرام ناشی از اموال محرومین و مستضعفین بوده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
موافقم ،،خسرادنیا والاخره،،گیرم به ترفند زر وزور وتزویرت از دام مجازات رستی، باقهر وانتقام خالق جبار وعادل، درسرای دیگر چه کنی؟؟؟ موی سپیدت واعظ شیبی است بربناگوش،که دیرزمانی نمانده که ،به خیل رفتگان بپیوندی وساکن دیارخموشان گردی، هیهات از انتقام الهی،هیهات از دست خالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
این افتضاح با این چیزا حل نمیشه . حی بپیچونینو خودتونو قانع کنین !
آخرین اخبار