آشنایی با ظرفیت‎های گردشگری مثلث طلایی میراث جهانی در خوزستان

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل شوش گفت: نشست آشنایی با ظرفیت‎های گردشگری مثلث طلایی میراث جهانی در خوزستان برگزار شد.

عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل شوش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مدیرکل امور پایگاه‎های میراث جهانی و ملی کشور به همراه مدرسان و کارشناسان یونسکو و نیز جمعی از مدیران پایگاه‎های میراث جهانی، از محوطه چغازنبیل و هفت‎تپه دیدن کردند و در نشست نیم‎روزه‎ای شرکت کردند.

او افزود: به منظور تشریح ظرفیت‎های گردشگری مثلث طلایی میراث جهانی در خوزستان، پایگاه چغازنبیل میزبان نشست نیم‎روزه آشنایی با ظرفیت‎های محور میراث جهانی خوزستان بود.

رشنویی اظهار داشت: علاوه بر بیان ظرفیت‎های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و ناملموس منطقه، نقاط قوت و ظرفیت‎های موجود و کمبود‌های زیرساختی این محور تشریح شد و بار دیگر بر لزوم توجه به این محور به عنوان پیش قراول و محرک توسعه گردشگری استان تأکید گردید.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل شوش بیان کرد: بدون شک توجه به این محور با ارزش تاریخی طبیعی که در تاریخ بشر نقش پررنگی داشته در کنار تمام ظرفیت‎های فرهنگی، طبیعی و صنعتی‎اش، تأثیر بسیاری در توانمندسازی اقتصادی جوامع محلی این مسیر و سایر نقاط استان خواهد داشت که این موضوع مستلزم گام‎های استوار توأم با مطالعات مناسب است.

انتهای پیام/گ

بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار