خانه ۴۰۴ مددجوی سیلزده بهزیستی لرستان تعمیر و بازسازی شد

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۴۰۴ باب واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش این نهاد که بر اثر سیل فروردین ماه تخریب شده بود پس از تعمیر و بازسازی به این خانواده‌ها تحویل داده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،فاطمه زهرا توکلی مدیرکل بهزیستی لرستان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: سیل به ۷۶۹ واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش بهزیستی آسیب زد که کار تعمیر و بهسازی این تعداد بلافاصله در دستور کار قرار گرفت که ۷۱ خانه تخریب‌شده هم تا کنون احداث و تحویل شده و مابقی نیز تا پایان تحویل داده می‌شود.

وی در خصوص وضعیت افراد سیل زده تحت پوشش بهزیستی لرستان اظهار داشت: اولین اقدام سازمان، برطرف کردن نیاز‌های اولیه افراد سیل‌زده بود که با کمک خیرین کمک‌هایی بین آن‌ها توزیع شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ملاحظات روانی اجتماعی موضوع بعدی بود که برای افراد سیل زده تحت پوشش در نظر گرفته و در این راستا از ۲ مدل کارشناسی موضوعات اجتماعی و روانشناسی استفاده شد.

توکلی با اشاره به کمک سه برابری مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی در زمان بحران افزود: ۲۴ مهد کودک سیار در پلدختر، دلفان، معمولان، دورود و چگنی راه‌اندازی شد که یکهزار و ۲۸۰ کودک از خدمات آنان استفاده کردند.

وی با اشاره به توزیع نوشت افزار و اقلام کمک آموزشی میان دانش‌آموزان تحت پوشش در مناطق سیلزده گفت: علاوه بر کمک ۱۰ میلیون تومانی دولت به افراد سیل زده ۵۰۰ سری لوازم منزل از جمله یخچال، گاز، فرش و لوازم آشپزخانه میان مددجویان سیلزده توزیع شده است.

بیش از ۱۴ هزار مددجوی این نهاد در قالب هشت هزار و ۶۵۱ خانوار تحت تاثیر تخریب‌های سیل قرار گرفته و دچار خسارت شده اند.

۱۹۰ تیم مداخله‌ای با همکاری استان‌های مختلف به مناطق سیل زده لرستان اعزام شده و ۱۴ هزار نفر در این راستا خدمات دریافت کرده اند.

 

انتهای پیام/پ

 بازسازی مناطق سیل زده در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.