سردار کمالی خبر داد؛

تکمیل سیستم دفاعی کشور با جوانان باانگیزه

سردار کمالی گفت: سربازی برای مشارکت مردم در امر دفاع است و سربازان ما بخش عمده‌ای از مسئولیت دفاعی کشور را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی سخنگو و مشاور عالی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در نشست خبری همایش سرپنجه‌های کارآمد سربازان ماهر که ظهر امروز (یکشنبه ۱۹ آبان ماه) با حضور سردار سید مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح برگزار شد، اظهار کرد: سربازی برای مشارکت مردم در امر دفاع است و سربازان ما بخش عمده‌ای از مسئولیت دفاعی کشور را بر عهده دارند.

سخنگو و مشاور عالی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد نیروی انسانی ما از جوانان با انگیزه تکمیل می‌شود، افزود: پس از انقلاب حدود ۱۵ میلیون سرباز وارد نظام شدند و ۷ میلیون نفر هم از خدمت سربازی معاف شدند.


بیشتر بخوانید: مهارت‌های سربازی باید اثر بخش باشند


سردار کمالی ادامه داد: قرارگاه مهارت آموزی پلی ارتباطی میان نیرو‌های مسلح و دستگاه‌هایی است که مسئولیت آموزش و مهارت آموزی مردم را بر عهده دارند.

وی افزود: مقرر شد تا کاتالیزی بین نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و وزارت ورزش باشیم، همچینن یکسری مشوق‌هایی را برای این افراد در نظر گرفتیم.

سخنگو و مشاور عالی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح بیان کرد: مشوق‌هایی برای سازمان‌ها و افراد تعیین کردیم، گفتیم اولویت امریه با افرادی است که مهارت دیده‌اند.

سردار کمالی ادامه داد: مشوق دوم این است که این امکان تا حد مقدور فراهم شود تا سربازان سازمان محل خدمت خود را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: این اولویت‌ها برای افرادی است که در سامانه سرباز ماهر ثبت‌نام کرده‌اند و مهارت‌های لازم را آموزش دیده باشند.

سردار کمالی افزود: از ۲۶ آبان ماه اجرای این مشوق‌ها برای ۱۰۰ دانش‌آموزی که مهارت‌آموزی دیده‌اند و از طرف آموزش و پرورش معرفی شده‌اند، اجرایی خواهد شد.

سخنگو و مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با بیان اینکه برخی از جوانان علاقه‌مند هستند زودتر اعزام شوند یا تعویق در اعزام دریافت کنند، گفت: این جزء برنامه‌هایی است که فرد با توجه به امتیازاتی که کسب می‌کند، می‌تواند از این مشوق‌ها استفاده کند.

وی افزود: همایش سراسری پنجه‌های کارآمد - سربازان ماهر با حضور دانش آموزان، سربازان و دانشجویان به همراه مسئولان ذی‌ربط برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: نظام وظیفه ، سربازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار