برنامه های کانون پرورشی فکری کودکان البرز در هفته کتابخوانی

همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز فعالیت‌های متنوعی برگزار می‌کند.

طاهره گرمسیری، کارشناس فرهنگی کانون فکری کودکان و نوجوانان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز،گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز متشکل از سه بخش فرهنگی و هنری و ادبی است و در راستای هفته کتاب و کتابخوانی که از روز جمعه شروع می‌شود کانون هرساله فعالیت‌های گسترده‌ای در محور فرهنگی برای کودکان ارائه می‌دهد

او افزود: در راستای هفته کتابخوانی فعالیت‌هایی از جمله نشست با استاد تقویت سواد خواندن، اجرای کارگاه آموزشی برای مربیان، نشست صمیمی با کارشناسان فرهنگی، آموزشی، ادبی که یکی از کتاب‌های کانون نقد و بررسی می‌شود.

گرمسیری در ادامه گفت: در البرز شش کتابخانه داریم که در شهر‌های کرج و هشتگرد موجود است؛ که یکی از آن کتابخانه‌ها در بخش فراگیری برای کودکان با نیاز‌های ویژه فعالیت می‌کند از جمله توزیع کتاب برای کودکان نابینا و در پی آن کتابخانه‌ای سیار نیز در البرز داریم که تا کنون حدود چهارده روستا را پوشش داده است که نزدیک به پانصد عضو دارد.

کارشناس فرهنگی کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان گفت: شعار هفته کتاب و کتابخوانی تقویت سواد خواندن و آینده نگری است که اهداف اصلی این شعار توسعه فرهنگ و مطالعه کتاب در بین کودکان و نوجوانان است و اهداف جزئی تقویت سواد خواندن از طریق مهارت‌های دیداری، شنیداری و گفتاری، ارتقا سطح کمی و کیفی کتابخوانی در مراکز، ارتقا مهارت‌های زندگی به واسطه مطالعه مانند مهارت کنترل خشم و اعتماد به نفس از طریق خواندن داستان‌ها به طور غیر مستقیم به کودکان آموزش داده می‌شود.

در ادامه گفت: مخاطبان در هفته کتاب و کتابخوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مربی مراکز و اولیا و خانواده‌ها هستند.

او افزود: اولین برنامه استانی کانون در راستای هفته کتاب و کتابخوانی روز شنبه در روستای خوزنکلا برگزار و به دانش آموزان فعال و کتابخوان آن مدرسه هدیه و پک‌های نوشت افزار اهدا می شود.

در پایان گفت: از دیگر فعالیت‌های مرکزی در این هفته کلیه فعالیت‌ها با هدف ترغیب کودکان به کتاب و کتابخوانی با برگزاری جشن کتابخانه‌ای و بازدید از مدارس انجام می‌شود.

انتهای پیام/م.ن

هفته کتابخوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.