نواز شریف برای درمان به خارج می‌رود

پاکستان به نخست‌وزیر سابق این کشور، که به قید وثیقه از زندان خارج شده است، برای انجام معالجات پزشکی به خارج از کشور مجوز خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، روز یکشنبه اعلام کرد این کشور به زودی به نواز شریف، نخست وزیر سابق متهم به فساد مالی این کشور، که به قید وثیقه از زندان خارج شده است، برای انجام معالجات پزشکی فوری به خارج از کشور مجوز خواهد داد.

نواز شریف که از شخصیت‌های اصلی سیاست پاکستان به شمار می‌آید و سه بار نخست وزیر بوده است، در سال ۲۰۱۷ به علت اتهام به فساد مالی از سوی دادگاه عالی برکنار و سپس محکوم به زندان شد.

اوضاع سلامت او در زندان وخیم شد و بنابر اعلام حزبش در ماه اکتبر دچار ایست قلبی شد. پزشک شخصی وی در در توئیتی نوشت: «او با مرگ مبارزه می‌کند.»

شریف در ماه اکتبر به علت اوضاع سلامتش به قید وثیقه از زندان آزاد و در بیمارستانی در لاهور در شرق این کشور بستری شد. اما وی اجازه خروج از کشور را نداشت.

وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد موانع قانونی که مانع خروج وی از کشور بود منتفی است؛ زیرا پزشکان بر این باورند برای نجات جان وی انجام درمان‌های پزشکی در خارج از کشور ضروری است.

انتهای پیام/

برچسب ها: پاکستان ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار