آغاز نام نویسی طرح ملی مسکن در همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از آغاز نام نویسی طرح ملی مسکن در این استان خبر داد.

آغاز نام نویسی طرح ملی مسکن در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسن ربانی ارشد، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه همدان جزو ۱۰ استان پایلوت کشور برای طرح ملی مسکن است، گفت: مرحله نخست نام نویسی این طرح برای ساخت یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در شهر‌های مختلف آغاز می‌شود.

او افزود: بر اساس اولویت بندی، متقاضیان همدانی از پایان هفته جاری با مراجعه به پایگاه اینترنتی این طرح می‌توانند درخواست خود را برای خرید خانه ثبت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در ادامه به شروط لازم نام نویسی متقاضیان در این طرح پرداخت و گفت: تاهل، نداشتن خانه، خانه اولی بودن، پنج سال سکونت در شهر مورد نظر و عدم استفاده از تسهیلات، امکانات دولتی و یارانه‌های نهاد‌های دولتی از شروط لازم نام نویسی است.

ربانی ارشد با اشاره به اینکه برای تسهیل در امر نام نویسی، هر سه روز متقاضیان سه استان می‌توانند در این سامانه نام نویسی کنند ادامه داد: پیش بینی می‌شود این سامانه در روز‌های چهارشنبه یا پنجشنبه هفته جاری برای متقاضیان همدانی باز شود.

او با بیان اینکه برخی شهر‌های استان ممکن است متقاضیان زیادی برای این طرح نداشته باشند افزود: با توجه به تعداد متقاضیان تا ظرفیت حدود ۳ هزار واحد در استان قابل افزایش است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: در این طرح زمین به صورت فروش اقساطی و یا فروش ۹۹ ساله واگذار  و هزینه ساخت بر اساس قیمت تمام شده محاسبه می‌شود.

ربانی ارشد با تأکید بر اینکه به متقاضیان هر یک از واحد‌های مسکونی این طرح ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ ساله پرداخت می‌شود گفت: نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است.

او بیان کرد: واحد‌های مسکونی همدان در این طرح در شهرک شهیدمدنی و شهرک شهید بهشتی ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان افزود: متقاضیان همدانی با مراجعه به سامانه اینترنتی www.tem.mrud.ir شرط‌های نام‌نویسی در این طرح را مطالعه و اقدام به نام نویسی کنند.

انتهای پیام/ب

ظرفیت طرح ملی مسکن در استان همدان تا حدود ۳ هزار واحد قابل افزایش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.