حمله به سفارت ونزوئلا در پایتخت دولتی بولیوی

سفیر ونزوئلا در بولیوی از حمله گروهی از افراد ناشناس به سفارت ونزوئلا در لاپاز خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک آلمانی، گروهی از افراد ناشناس به سفارت ونزوئلا در لاپاز، پایتخت دولتی بولیوی حمله کردند.

کریسبیلی گونزالز، سفیر ونزوئلا در بولیوی به خبرگزاری‌ای بی آی گفت: به رغم اعمال تدابیر امنیتی، عده‌ای از افراد ناشناس با دینامیت به سفارت ونزوئلا در بولیوی حمله کردند.

خبرگزاری‌ای بی آی پیش از این با انتشار ویدئویی اعلام کرده بود عده‌ای از اتباع ونزوئلایی مخالف دولت این کشور که در لاپاز مستقر هستند در تلاش هستند تا ساختمان سفارت را از دست مقامات ونزوئلایی خارج کنند.

به دنبال کودتا در بولیوی، اوو مورالس، رئیس جمهور این کشور، استعفای خود را اعلام کرد. آلوارو گارسیا لینرا، معاون رئیس جمهور این کشور، نیز پست خود را رها کرد. رئیس‌جمهور بولیوی که به تازگی از سوی کمیسیون انتخابات این کشور برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده بود، به دنبال افزایش اعتراضات به نتایج انتخابات که با سازمان دهی آمریکا صورت گرفته بود، مجبور شد از سمت خود استعفا کند.

به دنبال استعفای رئیس جمهور بولیوی، آشوب، حملات خشونت بار، آتش سوزی و حمله به منازل کارمندان دولت در لاپاز گزارش شده است.

دولت ونزوئلا در واکنش به استعفای مورالس، کودتا در این کشور را محکوم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
دینامیت ؟؟
آخرین اخبار